Gå til innhold

kfh74

Bruker
  • Innholdsteller

    17
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om kfh74

  • Bursdag 12/22/1975

Contact Methods

  • Bosted
    Sogn og Fjordane

kfh74's Achievements

  1. Seat Alhambra 1,9 TDi 2003. Antispinnen slår seg på ved vanlig svinging med vanlig fart, også ved krappesvinger ved lav fart (15-20 km/t). Det er ABS lampa som blinker. Dette skjer lettest ved høyresvinger. Bremsene er også litt trege. Anyone?
  2. Hei! La merke til at det var kommet inn noe vann på matten bak i bagasjerommet. Merkelig, la så merke til at bagasjeromsbelysningen i taket var duggete og at det faktisk lå litt vann i plastglasset. Tenkte først at det måtte komme fra antenna, pakninger og slikt, men jeg syns mengden vann i forhold til hvor vått det faktisk var ute var feil. Kan vannet komme fra hengslene ved selve bakluka. Noen andre som har hørt om lignende problem?
  3. Håper jeg ikke får pumpa di da.....
  4. Bensinpumpe til VW Golf Gti mkII Kan jeg bruke denne til min Golf MkI Rabbit Gti (1,8l/112 hk) selv om denne pumpa er til en MkII?
  5. Når jeg sier sentrallåsproblem stemmer ikke det helt det er ikke det eneste problemet, her følger en liten bakgrunnshistorie: Det begynte med at jeg mistet ur, innebelysning og sentrallås. Det viser seg at det er så enkelt at det er sikring nr. 21 som er gåen. I instruksjonsboka sier det at det skal være en 15 ampere, men det står en 10 ampere i. Bytter til 15 amp og aner fred og ingen fare. Mens jeg monterer dvdspillerene til ungene på nakkestøttene merker jeg en stram lukt, "Hva i all verden", røyk siver ut fra bakre passasjerdør. Jeg røsker ut sikringen og starter en bilslakt som tatt fra gone in 60 seconds. Finner rask ut at det er ledningene som går fra bil og ut i dør som driver og smelter og godgjør seg. Ved sjekk på den andre siden, ser jeg at ledninger begynner å sprekke og man kan se inn på kobberet, isolasjon må til, og noen forbannelser til VW som antagelig har spart inn på bruk av rubbish-ledninger fra Tjekkia. Men i svarte, dagen før avreise, typisk. Etter en del isolasjonsjobb og utrøsking av "overflødige" ledninger, prøver jeg å sette i sikringen igjen. Ingen røyk, ingen brann og sentrallåsen virker! Utrolig, men hvor lenge var Adam i Eden, sentrallåsen låser og låser opp alle dørene så nær som på førersiden. Der må jeg nå ta ut sikringen for i det hele tatt få opp låst døren. Det virker som om sentrallåsen på førersiden har vakumluft i systemet, knappen går ikke ned ved låsing, men den låser. Problemet er altså at jeg ikke klarer å låse opp. Er det noen, som etter dette laange inlegget som har noen tanker om hva som er galt eller hva jeg kan gjøre så mottas det med takk! PS Dette er ikke første gang det lukter brent i bilen, for noen vintre siden ble det vel varmt i rompen da setevarmeren på førersiden fant ut at en liten setebrann varmer bedre enn noe. Igjen ubrukelige ledninger i denne bilen!
  6. Min lokale verksted har problemer med å finne en ny bensintank til min GT II. Må dermed importere fra Tyskland. Pris ca. 6000,- + arbeid. Noen der ute som vet om man kan få tak i billigere? Sciroccoen har ikke samme tank som en golf 1 vel?
  7. Heisann! Satte meg litt inn i paint-mulighetene i dag. Lagde denne, en grovskisse kan man vel si:) Tror den har muligheter til å bli noe, hva synes dere?
  8. Her kommer to bilder av min MINI Cooper S.
  9. Noen som kan hjelpe meg med å finne ut hvilke fjører jeg skal ha til min Scirocco GT2 1991 modell? Det er fem typer man kan bestille fra tyskland, fargekoder ol på nåværende fjører er umulig å lese. Trenger hjelp raskt, skal bestille i dag. Har denne samme understell som en golf II gti?
  10. Hmm, hvor finner jeg tomgangsregulatoren?:)
  11. Hei alle scirocco's out there:) Har et problem med min 1991 GT2. Denne ble kjøpt i år 2000, den hadde da gått 125 000 km. Nå har den rundet 165 000 km og har ikke hatt noe problem med den. Utenom at den siden jeg kjøpte den "jager" turtallet på tomgang. går fra 700-1000 omdreininger, opp og ned. Dette er kun på tomgang. Har prøvt å koble fra lamda-sonden og blir noe bedre da. Ble fortalt fra merkeverksted at dette var et vanlig problem med GT2 da det var gammel motor med ny teknologi (les katalysator). Er det andre GT2 eiere der ute som har dette problemet og har en løsning? Har fundert på dette i seks år nå:)
  12. Har selv en 1991 Scirocco GT2, dette er en VW GTi 112 HK (som VW Golf GTi MK1), men med katalysator. Katalysatoren gjør at den ikke er fullt så sprek som en GTi. Men kjøreegenskapene er jo fantastisk gode!
  13. Fant ut at relè nr 167 og 30 er ekstremt utsatt for at de "brenner" opp. Nr. 30 var utbrent hos meg, dette relè'et styrer strømforsyningen til bilen og det var dette som gjorde at bilen stoppet. Ble fortalt ved merkeverksted at dette var et vanlig problem for eldre VW, og det var ikke uvanlig. Nye relè er av bedre kvalitet og man trenger vanligvis ikke bytte mer enn en gang. I luv my VW now:driving
  14. Takker for svar. Batteriet er helt nytt. Men skal sjekke ut dette med ladespenning/jording.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår