Gå til innhold

Malloq

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Malloq

  • Bursdag 05/29/1975

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    320dat
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    2006
  • Motor (eks 1.6)
    2.0d
  • Fylke
    Sør-Trøndelag

Contact Methods

  • MSN
    thomabor@online.no
  • Bosted
    Trondheim

Malloq's Achievements

  1. Malloq

    2008 318d

    Hei Har begynt å få litt lyst på BMW, og lurer litt på å kjøpe en 2008-modell 318d. Har da sjekket litt, og funnet ut at 318d har fått ny motor i forhold til 2007-modellen som hadde 122hk. Men hvilke ytelser den nye motoren har klarer jeg ikke å finne ut. På bmw.de (og for så vidt bmw.no også) står det 143hk/300nm listet under tekniske data, men går jeg inn og lister de 4-sylindrede motorene til BMW står det 122hk fortsatt. Går jeg til forhandler i Trondheim påstår de at den har 136hk. Hva er rett? Og så til neste spørsmål - er det noen som har sett chip til denne motoren enda? I så fall hvilke ytelser snakker vi om da? Fint om det er noen som har link til kurver for effekt og dreiemoment også.
  2. Prisen virker vel grei den. Tror du må regne med rundt 200k for en slik bil når du handler hos forhandler. Edit: For å svare på det trådstarter spør om, så er min mening at disse bilene er gode. Noen svakheter er det jo, eks. multilink hjulopphenget foran, dørlåser og visker bak. Hjulopphenget skal være noe forsterket i forhold til tidl. modeller, men det er fortsatt for svakt. Regn med å måtte bytte noen bærearmer innimellom. Du bør også forsikre deg at registerreim er skiftet. Det er en nokså dyr sak på disse bilene. VW sine serviceintervall tilsier vel at denne skal skiftes hver 120.000km, mens Møller anbefaler vel hver 90.000 under norske forhold. Det kan da være registerreimskift like om hjørnet (på 180.000km), noe sikker kan brukes for å prute på bilen.
  3. Noen som vet hvordan jeg får av lastebøylene på en Seat Cordoba Vario? Det er det svarte greiene som man kan skyve frem og tilbake oppå taket jeg tenker på. Tør ikke kjøre bilen gjennom vaskemaskin med disse på. Har prøvd litt med de knappe-liknende sakene på siden, men tør ikke bruke altfor mye makt. Tips mottas med takk.
  4. Er 1000kr vel. Edit: Se http://www.skatteetaten.no/Templates/Handbok.aspx?id=32903&epslanguage=NO&mainchapter=33005#33005
  5. Så vidt jeg husker kom Polo i den tiden med to forskjellige TDi'er, en 1.4l på 75hk eller noe sånt, og en 1.9l med 90-110 hk. Til 110 tusen er det nok den første. Det er en motor jeg ikke har prøvd, men har hørt at den ikke er av de raskeste. Men som nevnt i en annen posting, med en liten chip så går den nok greit.
  6. Vil feks felg i størrelse 7x16 med 215/40/16 passe uten valsing av skjermer?
  7. Går og lurer på kjøp av en 2000 modell Seat Cordoba Vario med 1.4l 60hk. Er det noe spesielt jeg bør være obs på ved kjøp av en slik bil? Tenker spesielt på ting som: - hvordan er rustbeskyttelsen? - noen steder som er spesielt utsatt mot rust? - vanlige feil? - hvordan er kvaliteten på det elektriske? Bilen jeg lurer på har el. soltak, el.vinduer og el. just. speil. - hvordan er tilgang på deler? Er bilen såpass sjelden av jeg må vente i ukevis dersom på nye deler om noe går i stykker? På forhånd takk for opplysninger!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår