Gå til innhold

SondreV

Bruker
  • Innholdsteller

    17
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om SondreV

  • Bursdag 05/01/1987

Contact Methods

  • Bosted
    Lavt i Nord

SondreV's Achievements

  1. Når jeg tenker meg om er jo fjæra knukket... Hvordan blir det å ta den av da ?
  2. Hei Fjøra på den ene demperen forran knakk her om dagen og må derfor skiftes.. Har kjøpt meg en komplett demper med fjær som jeg tenkte jeg skulle sette på.. Vet at disse "skal" skiftes parvis, men siden den er brukt kommer jeg vel utenom denne regelen :P I haynes boka mi står det at man trenger Fjærklemmer, stemmer dette ? Trodde det bare var å løste bolten under, slå/lirke av festet og løste boltene på toppen og fix ferdig ? Any ideas? Piiis out
  3. Hei Var inne p� sjekk hos verkstedet og fikk beskjed om at magnetventilen som styrer start/stopp er �delagt. Den st�r i lukket posisjon. Det jeg ikke skj�nner er at bilen enda g�r, selv om den er lukket..?? Lyden i motoren kan tilsi at Dieselpumpa har veldig vanskelige arbeidsforhold da den br�ker noe helt for j"#�)(g.... Uansett, de skulle ha 5000 for ny ventil, og 2 timers arbeid. Slik jeg forst�r det ligger den gjemt bak et deksel som man m� enten skjere av eller fjerne hele pumpa for � f� fiksa, s� det er forst�elig.. S�, kan jeg kj�pe en brukt ventil, eller m� disse v�re kodet mot kj�ret�yet ?
  4. Har vært med bilen på verksted nå og fikk sjekket registerreim. Den var helt fin. Feilmeldingen de fikk på diagnosen sa at det var feil med strømtilførsel på drivstoffpumpe.. De ville skifte sikringsboks i motorrom, hvorpå de skulle ha 3000 for boksen og 3000kr for arbeidet... Jeg spurte dem om det ikke bare var en isokontakt inn og ut for da skulle det jo bare være å koble inn og ut, og evt hvis rele/sikring var gåen, hvorfor gikk det ikke ann å skifte ? det hadde han ikke noe svar på og så helst at jeg dro på et annet verksted med jobben..... ??? Så jeg ser for meg at jeg skal prøve meg selv.. Er det flere pumper, altså, en i tanken og en som pumper inn i dysene ? Noen som har formening om hvor jeg burde måle, evt hva jeg burde se etter (spenning,strøm) Hvordan går bilen hvis det ikke er strøm til pumpa ?' Et annet spørsmål. Vil bilen kunne få dårlig gange samt bli tungstartet hvis EGR ventil fjusker ?
  5. Jeg har en bil jeg plages litt med, og trenger hjelp til å finne ut hva som er problemet, og evt få fikset dette.... Men jeg er egentlig dritt lei av verksted som ikke tar seg 2-3 min til å se på bilen før man setter den inn for reparasjon slik at man får litt informasjon om hva man kan forvente... Er det noen som vet at verksted i Stavanger som er litt servicevennlige uten at det koster skjorta? Har dårlige erfaringer med Mekonomen på hillevåg så de er uaktuelle. Merkeforhandler er flinke men koster for mye. Noen med positive erfaringer fra andre plasser ?
  6. Du hadde rett i det du sa i forrige tråd så jeg får vel tro at du treffer denne gangen også... Men hvordan skal jeg angripe dette problemet da ? Har kvittering på skifte av registerreim, 2 år og 50000km siden.....Slik jeg forstår det overfører ikke registerreima noe form for moment, kun bevegelse/samkjøring av stemper/ventiler. En slik reim har vel levetid på ca 90000km/5 år..... hmmm Er det noe jeg kan fikse sjæl isåfall ? Jeg har innsett at jeg må bestille meg Haynes bok til bilen...... :(
  7. Har vært plaget med tungstartet bil, men det ble løst med nye glødeplugger og dieselfilter! Partner 1,9D 2003 Men problemene med hard gange har ikke gitt seg! Motorlampa lyste kontinuerlig før jeg skiftet plugger og filter, men nå har den gitt seg delvis. Den kan komme noen ganger jeg kjører for så å bli borte neste gang jeg starter bilen.... Følgende feilkoder ble lest av: - Magnetventil - Feil på drivstofftilførsel ( ikke ordrett men noe i den duren) Den harde lyden er der hele tiden men blir høyere ved pådrag, særlig ved lavt turtall, og bilen føles veldig dau. Må file godt på clutchen og gi bra med gass for å komme av flekken. Opplever også at når det er lite drivstoff på tanken så kan den lugge litt av og til som om den ikke får drivstoff... Men ved motorbrems høres bilen nesten helt fin ut, ingen rasling bare jevn motordur. Det kan også nevnes at denne lyden kom helt plutselig under en kjøretur, og sekundet etterpå begynte motorlampa å lyse, så det er tydeligvis noe som har skjedd.... Har som sagt skiftet plugger og filter. har også gått over kontakter med elektrospray og sjekket at alt satt på.. Har vel egentlig innsett at jeg må dra på verksted for å få sjekket det, men tenkte jeg skulle gi det et siste forsøk! Hva er det neste neste jeg burde undersøke ?
  8. Da er pluggene skiftet og bilen starter lett som bare det, much appreciated Quattro73! Når det gjelder motorlampen lyser den fremdeles, og motoren har veldig hard gange! Men er den harde gangen et resultat av nødmodusen eller omvendt ? Regner med den har et "nødprogram" som ikke gir omtimal blanding Ellers, må jeg fjerne feilkoder på verksted eller vil den slette det etterhvert som den får et visst antall korrekte sykluser hvis det viser seg å være nødprogrammet som gir den harde gangen
  9. Jeg får kjøpe meg et multimeter når jeg er innom biltema. Hvordan går jeg frem for å måle spenninen på pluggene ? :O Måler jeg bare fra ledningen som sitter på pluggen til jord ? Jeg var ute å kikket litt under panseret. Det var rimelig trangt der nede, og leste meg frem til at det er enklest å ta av innsuget.. noen anbefalte å rense EGR ventil når man hadde det av, hva vil være lurt å bruke til å rengjøre isåfall ? Diesel ?
  10. Ang dieseltilførsel så reagerte jeg på at selv etter å ha prøvd å starte bilen måtte jeg pumpe et par ganger før det kom diesel ut av den lille returslangen...? Da kjøper jeg nye glødeplugger i morgen.. Duger det de selger på biltema eller skal man kjøpe av dyrere type ? Ser de koster 119,- per stk på biltema, mens mekonomen tar 297,- Er jo relativt stor forskjell....
  11. Bilen : Peugeot Partner 2003 1,9D Med motorvarmer starter bilen uten problemer mens kaldstart, selv ved plussgrader, er nesten umulig.. Etter å ha Pumpet filteret fullt med manuellpumpa og 6-7 forsøk kan jeg være heldig å få startet den.. Bilen går i Nødmodus, fikk lest av feilkoder som sa det var feil på Magnetventil. Foreløpig har jeg kun skiftet dieselfilter og tilsatt litt bensin i dieselen uten at det hadde noen særlig effekt. Men jeg regner med Magnetventilen er "stoppventilen" som kutter drivstofftilførselen, denne fungerer jo når bilen er varm så hvordan kan denne være defekt ? Hvor burde jeg starte med feilsøking ?
  12. Etter ønske om full s-line eksteriør har jeg bestemt meg for å bytte ut alt av styling på bilen Har også noen orginaldeler. Selger følgende deler: Rieger New-design frontfanger med tåkelys og rs4 gitter(er montert xenon i di som kan følge med mot tillegg) Rieger Bakfanger(nerdel, passer rett på de orginale festene) rs4 gitter Rieger sideskjørt som bygger en del ned Fk-sportive Angeleyes 19" felger med nankang sommerdekk Dvdspiller med ramme og ledninger Forge Dumpventil Delene er stort sett hele, og lakkert i svart.. Passformen er ganske så bra. Frontfangeren har litt riper på undersiden, men er ingen brester e.l, og kan fint pusses ned og lakkeres opp igjen om ønskelig.samme gjelder sideskjørta.. Lakken har falmet på undersiden pga grus osv som blir kastet opp av orginaldeler finnes: NY orginal Turbo kjøpt hos MØLLER. for langsgående motor (nypris 12000!!!) Orginal resirk s3 resirk Orginale fjører Orginal grill Orginale baklykter Orginale dørlister Orginaldelene er det ingen feil eller mangler med.. Bilder av alle delene ordnes om noen ønsker det Delen selges mot bud, eller byttes i annet som kan være aktuelt for min bil. God helg! Mvh Sondre
  13. Fikk tak i noen bilder som han hadde på pcen av noen av delene(bilder av resten kommer iløpet av helga) Fremskjermer http://i122.photobucket.com/albums/o248/sonvin/IMG_0006.jpg Bakskjerm http://i122.photobucket.com/albums/o248/sonvin/IMG_0005.jpg Sideskjørt http://i122.photobucket.com/albums/o248/sonvin/IMG_0004.jpg M3 Rillene http://i122.photobucket.com/albums/o248/sonvin/IMG_0001.jpg Pansterriller http://i122.photobucket.com/albums/o248/sonvin/IMG_0003.jpg
  14. Jeg kan desverre ikke svare for kompisen min ang pris. Han skulle ta kontakt Lørdag/Søndag for å få lagt inn pris. Send en SMS eller ring han på TLF: 97505031 i mellomtiden.:)
  15. En kompis av meg har en del Styling/deler som han selger til BMW E30: Seidl front m/lykter og DTM leppe Seidl sideskjørt Hekkskjørt av ukjent merke M3 skjermer forran/bak M3 riller til skjermer Riller til panster Pansterscoop M3speil Bakrutesenker komplett 325 Motor km stand: 170 000. I meget god stand. En 325 87 mod delebil km stand: 170 000 Strøken interiør Har også en komplett 2.7 turbomotor(passer E30) Er enten en ventil eller et lager som er gåent(er ikke helt sikker) -SOLGT! Styling har aldri vært montert eller lakkert. Kom med Bud. TLF: 97503051 Joakim
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår