Gå til innhold

sideburns

Bruker
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om sideburns

  • Bursdag 03/16/1965

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    2.5 tdi Avant
  • Biltype (eks Audi)
    Audi A6
  • Årsmodell (eks 1995)
    1995
  • Motor (eks 1.6)
    2.5 tdi
  • Fylke
    Vest-Agder

Contact Methods

  • Skype
    kanonkeen
  • Bosted
    Mandal

sideburns's Achievements

  1. Har fått tak i noen greie Ronal felger til vår saab 900 men disse mangler senterkopper. Tror diameter er 65,1 mm, noen som vet hvor jeg kan få tak i noe som passer til en fornuftig penge ?
  2. Har du liggende en brukt Fondmetal 16" felg til VW/Audi som du kan selge til meg ? Jeg har fått bulk i en av felgene mine og trenger en erstatning. Fondmetal 6800J4, 7" x 16", 5 x 112, innpress/ET35. Tror disse passer både Audi A6 og VW Passat. Bilder av felgen her: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19734330 Svar gjerne med sms til 905 42800 Holder til i Mandal
  3. Har nettopp kjøpt noen billige brukte alufelger ( Ronal 16" x 6.5 ) http://www.partsforsaabs.com/product_info.php?cPath=69_261_262&products_id=1464 ) til vår 1996 Saab 900, så lurer jeg på hvilken dimensjon dekk som passer på disse. Bilen er ikke senket, vil helst ikke ha for lav profil. Er det 195/55-16 eller 205/55-16 som gjelder ?
  4. Samme problem her. Har prøvd å lappe/skjøte men det synger på siste verset. Finnes det noe sted hvor man får kjøpt slangen som passer til en overkommelig pris ? Mener jeg fikk opplyst at den koster 1200-1500 hos VAG.. Mener originalslangen har nr 4A0 145 746 C. Har en A6 2.5 tdi 1995 med AAT motor.
  5. Takk for tips, får sjekke saken. Jeg trodde det var en egen lampe som lyste når bremsebelegg var slitt, og ikke den med (!) inni. Jeg har forresten skiftet bremsepedalbryteren nå (kr 239) men varsellampe blinker ennå. David
  6. Hei. Jeg får feilmelding på instrumentbordet, varsellampe for bremse/hydraulikksystem blinker og pipelyd x 3 når jeg starter motoren. Lampen fortsetter å blinke under kjøring. Har hatt bilen hos NAF og etter å ha koblet til diagnoseverktøy fikk vi fram flg melding: Girkasse GS 2.x Feilminne 020E bremsebryter jordkontakt - statisk feil Noen som kan fortelle meg hvor jeg finner bremsebryteren, evt den jordkontakten det er snakk om her ? Mvh David 95 mod Audi A6 Avant 2.5 tdi (AAT) Automat
  7. Trenger gode sommerdekk til vår '93 mod Mondeo. Gjerne med felg/alu, fortrinnsvis 14" eller 15". Haster. Mvh David Hinderaker Mob 90542800 Tlf 382 66115 (Mandal)
  8. Hei. Akkurat kjøpt noen brukte Enzo V 15" felger som jeg har tenkt å bruke på vinterdekkene (til Audi a6). Fikk imidlertid ikke med hjulbolter, og det er vel en fordel å ha riktige bolter her... Lurer på om det er spesiell koning på boltene til disse felgene eller om hjulboltene jeg har til noen 16" Fondmetal felger eller 15" Ronal felger kan passe. Evt om de har noe på Biltema som passer (feks M14 x 1,50 30 mm 60° Varenr 33-3311).
  9. Hei. Jeg har hatt samme problemet på min A6 2.5 tdi -95. Synes det virker som om starteren drar noe tungt. Hvor stor jobb er det å skifte foringen i starteren? Dyrt ? Sykejournal til min A6: Kjøpte bilen okt 2004, med NAF bruktbilgaranti, km ca 185000. Oppdaget at bilen begynte å trekke dårlig og var tungstartet. Des 2004: Verksted konkluderte med at reg.rem og spennrulle måtte byttes da tannrem hadde begynt å flise seg opp. Fikk heldigvis dekket dette på garantien. Bilen var da gått ca 190000. Det hører med til historien at stor motorrep og tannrembytte var foretatt ved ca 145000km. Bilen fungerte greit en tid men så begynte den å bli tungstartet igjen. Tok kontakt med verksted igjen des 2005 for sjekk. Innsprøytningstidspkt var da feil, iflg verksted var spennrullelageret defekt/slitt. Fikk dette dekket som delereklamasjon. Bilen startet greit i en måneds tid men er nå tungstartet (starter går gjerne 4-8 sek før start) igjen. Jeg synes det er merkelig at det har vært nødvendig å skifte spennrullen/strammehjulet ved 145000, 190000 og ca 215000 km og lurer på om det er noe annet som forårsaker at strammehjulet (og dermed tannrem) blir slitt så fort. Noen forslag ? Nå tenker jeg å ta bilen med på verksted og få sjekket innsprøytningstidspkt for å se om dette har forskjøvet seg igjen. Men etter å ha lest Peros innlegg lurer jeg på om jeg også bør se nærmere på starteren. Er det noe man kan gjøre selv eller bør det overlates til verksted ?
  10. Drid! Idag gikk jeg løs på de gamle demperne. Etter å ha skrudd av den store mutteren med spesialverktøyet kom jeg ikke lengre. Jeg trodde det skulle være enkelt å dra den opp etter å ha løsnet de nevnte mutterne men jeg fikk ikke til å rikke den. Så den er vel rustet fast takket være dårlige mansjetter. Noen som har smart løsning på det ?
  11. Jeg må bytte mansjettene på min A6 også, og det hadde vært greit å vite om det kan gjøres ovenfra eller om jeg må gjøre som du har gjort..?
  12. Hm, ser ut til at du har hatt litt jobb her! Jeg har ikke byttet på min Avant ennå, men på et annet (svensk) forum leste jeg flg. brukererfaring med verktøyet: "Så 20-25 minuter för att byta stötdämpare fram båda sidor, från att man kör in bilen i garaget, till man backar ut igen, det är väl helt OK ?!?" Tror jeg vil prøve Biltema varianten sjøl, må bare finne noen greie støtdempere først. Noen forslag til bra dempere til en grei penge?
  13. Sikkert litt sent svar dette, men i tilfelle andre skulle lese denne tråden: Biltema selger støtdemperverktøy til 100 og A6 for en rimelig penge: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=102659
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår