det er som en del sier, Daewoo er bare en tapetsert mopedbil.. Men se det på en annen side, for samme pris av en Tahoe, får man 3-4 Matizer, så dvs at Chevrolet taper store summer på det..
og som tidligere nevnt av en annen, Norge har en veldig stooor engangsavgift ved import. f.eks en bil som koster 800.000,- veier 3.5 tonn, har en 6.0 Motor og 300 hk koster ferdig regga i Norge: 1 960 449,-. Vektavgiften er da på: 394 558,- Volumavgiften er på: 353 634,- og effektavgift er på: 210 958,-. også kommer andre avgifter, som mva, vrakpant, o.l. Så det vil koste FLESK å importere US Chevy etter nyttår.. Det er bare å innse det, Amcar er en utryddningstruet art i Norge!
Men ifølge norsk lov så kan ikke staten nekte dere å importere biler som er typegodkjent i USA. Så har du to millioner til gode, importer en amerikansk SUV..
Men det er en smarting som har funnet ut at Dodge Durango no kan kjøpes på grønne skilter varebilklasse 2. Da slipper den fartssperra o.l.
Hadde de bare gjort dette med Chevroleter å, da hadde det kanskje vært et håp. GM har planlagt å bytte ut Tahoe med GMC yukon, og suburban med yukon XL, så de bilene er mulige å få tak i som nybiler f.o.m etter nyttår.
Det er veldig synd for disse amerikanske SUVene som vi kaller på godt norsk, LUKSUSBILER, er desverre ikke egnet for det amerikanske markedetet..
Norge er definitivt ikke det beste landet å bo i når det gjelder amcar..!!!!!