Gå til innhold

Caladan

Bruker
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Caladan

  • Bursdag 09/24/1985

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Cosworth
  • Biltype (eks Audi)
    Ford Scorpio
  • Årsmodell (eks 1995)
    1991
  • Motor (eks 1.6)
    2,9 - 24V
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Fjernet 4 katalysatorer, 2 x 2,5" -> 2-1 Simons potte 2 x 2,5" inn og 3" ut -> 3" Simons bakpotte.

Contact Methods

  • Bosted
    Hamar

Caladan's Achievements

  1. Tror faktisk jeg kjøpte akkurat den du snakker om.. ;) Var det denne?
  2. Har brukt kvelden til å titte gjennom sidene her, og jeg er imponert over pågangsmotet og de smarte løsningene dine! Var egentlig på utkikk etter Quaife-diff til Scorpioen min da jeg kom over denne tråden (sendte deg sms ang. diff for noen dager siden). Mener å ha lest at det er samme innmat i Scorpioens 7,5" som på Granadaen. Arrester meg hvis jeg tar feil. Jeg sliter med at diffen min sperrer på tørr asfalt, mens den på våt asfalt og andre forhold som tilsier liten adhesjonskraft (les snø) bare spinner på ett hjul = Lite gunstig på denne årstiden, og trist om sommeren på de våte dagene. Har per dags dato ikke forsøkt å bytte olje på diffen, vet ikke om det kan hjelpe. Du som faktisk har åpnet en slik en, hva tror du? Skal følge med på forumet heretter, synes prosjektet ditt er utrolig interessant. Funderer selv på bakmontert turbo, det ser lovende ut! Jeg var, som mange andre, skeptisk.. men det var bare inntil jeg hadde lest innleggene dine, og studert noen av linkene og videoene. Keep it going.. jeg har troen på at du lykkes med dette! birthday Gleder meg til snøen er borte.. jeg skal garentert ta en titt på Granada'en din når jeg kommer meg på treff! Lykke til videre!
  3. Hmmm.. skummet bare igjennom. Kan hvertfall sette fingeren på at det siste som står der om trimming av 5,7L V8 ikke er helt til å stole på. Synes det virker litt rart at man ikke skal kunne klare å dra mer hester og dreiemoment ut av en 5,7L V8 når originale motorer fra slutten av 50-tallet på 6,4L leverte over 320 hk.. lett! Cadillac f.eks med følgende spesifikasjoner: 390cu in, eller 6382cc = 6,4L Maks HK: 325.0 bhp eller 242.4 kW ved 4800 rpm Maks dreiemoment: 583.0 Nm eller 430 lbft, 59.5 kgm ved 3000 rpm Denne er jo kraftigere enn den motoren som blir beskrevet i innlegget... 50 år tidligere. Skal det trimmes i år 2005 (50 år senere) så synes jeg man kan gjøre det skikkelig!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår