Gå til innhold

apetor

Bruker
  • Innholdsteller

    17
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

apetor vant dagen sist Juni 26 2014

apetor hadde mest likt innhold!

Om apetor

  • Bursdag 11/22/1964

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    240
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1988
  • Motor (eks 1.6)
    2.3

Contact Methods

  • Bosted
    Norge

apetor's Achievements

  1. Utløserlageret ble skiftet samtidig med clutchen, er nok et eller annet som ikke har blitt helt riktig. Ikke ulyder når jeg kjører. Har ikke sjekket oljenivået, men denne lyden kom umiddelbart etter clutchbytte/bytte av utløserlager, så det er rimelig å tro det er en sammenheng. Pedalen er ikke lav, men tar mye bråere enn den gjorde før. Det kommer vel bare av at clutchen er av et annet merke eller noe. Mekanisk clutch.
  2. Fikk skiftet clutch på 240en (93 modell stasjonsvogn) min på verksted igår. En del ting jeg stusser på: -Når den står i fri med clutchpedalen ute, er det en ulyd. -Clutchen tar også veldig brått, ikke noe god følelse i pedalen. -Når jeg setter den i revers smeller det, virker som den ikke løser helt ut. -Gummitrekkspillet på spaken er ikke festet og det er ikke noe under trekkspillet, ser rett ned på asfalten. Skal det ikke være noe lydisolerende materiale der? Hva sier dere?
  3. Da jeg gikk ut igjen etter å skrevet innlegget her, tok jeg i litt mer, da kom den. Gjorde så godt jeg kunne med rengjøring/pussing, tror det ble tett. Er det for å spare penger produsenten droper de fire skruene som holder reimskiva og vifta? Plundra en del med å løsne dem fra den gamle pumpa:-)
  4. Holder på å skifte vannpumpe på 240, 93 modell. Har demontert alle skruene, men får ikke vannpumpa ut. Hva skal jeg gjøre for å få lirka den ut?
  5. Har en Carina II, 90 mod, km 320 000. Den sluttet å lade nylig, men ladelampen lyser ikke før batteriet er nesten flatt, lyser da veldig svakt. Hvis jeg lader opp batteriet og prøver å kjøre, tømmes batteriet utrolig fort, etter en knapp km får jeg ikke start igjen hvis jeg stopper motoren. Skiftet børster for ca ett år siden, de er godt innenfor målet de skal ha. Kan det være spenningsregulatoren? Andre forslag?
  6. Slik ødelegging skyldes mangel på ekte Volvo-kjærlighet.
  7. Viskeren på bakluke, carina stasjonsvogn 1990 går ikke. Boksen i høyre baksjerm er defekt, men skal ikke viskeren virke på ON selv om denne boksen er defekt eller tatt bort? Motoren går når jeg setter strøm på den ledningen som går til selve motoren (ved børstene). Kan det være bryteren ved rattet?
  8. Har Carina II 1,6 1990 mod. Fra hvilke årganger passer tannstang og snekke til min bil? 99-92?
  9. Fargekoden står på høyre støtdempertårn, høyre kolonne, rad tre.
  10. Her er link til svenske 200-klubben: http://forum.svenska200klubben.se/viewtopic.php?t=4577&highlight=b230k Ut fra typekoden på høyre støtdempertårn finner du ut hvilken motor du har, hvis den originale står i.
  11. En del kommentarer her på at folk ikke trodde en Carina kunne bli så pen/rå osv. Carina II og E er faktisk meget pene biler, rene linjer og ingen syke designdetaljer som fucker opp hele bilen. Synes de Carinaene før II også er fine, men det blir litt en annen generasjon igjen.
  12. Var gummiforing, men en metallforing innenfor gummiforingen igjen, slik at bolten blir liggende not metall.
  13. Jeg skrev litt unøyaktig, mente stab stagets nedre feste, det i bærearmen. Monterte nytt stab stag (Biltema), stusset på at bolten som går gjennom ørene på bærearmen og gjennom øyet på stab staget hadde god plass. Skal det være sånn?
  14. Stabilistaorstagets innfesting i bærearmen, bolten som går gjennom øyet på stab.staget må vel være ganske tight, ellers blir det vel lyd?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår