Gå til innhold

gdf

Bruker
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om gdf

  • Bursdag 11/11/1986

core_pfieldgroups_99

  • Yrke eller sivil status
    Elektriker, Lærling

Contact Methods

  • Bosted
    Florø, Norway

gdf's Achievements

  1. Aiit! Da paralellkobler jeg den da :)
  2. Ja, my mistake T0mmen. 1100W fordelt på 4 kanaler mener jeg. Visst jeg tar hver spole og kobler til hver sin kanal på forsterkeren, vil det bli bedre?
  3. Audison LRx 4.1k (4x1100W) Sub, og frontkit skal tilkobles den forsterkeren, mens hattehyllehøytalerene skal drives av spilleren.
  4. Hei. Har netopp kjøpt meg nytt anlegg, etter at det forrige ble stjelt. Det nye ble derfor litt heftigere, og inneberer derfor 1 stk. Ground Zero GZUW 12X 1000WRMS 2x3,6ohm. Jeg har ikke så sinnsykt god peiling på dette, men denne sub'en har to tilkoblingsklemmer... sikkert på grunn av at den har dobbel spole? Hvordan kobler jeg denne subben. Skal jeg bare paralell-koble disse spolene / klemmene?
  5. Ja... jeg drar inn til BMW på freda'n... jeg trenger vel ikke bestille time eller noe på forhånd?
  6. Vil man kunne finne feilen ved å kjøre diagnose på et BMW-verksted?
  7. Har merket nå den siste tiden (månedene) at bilen har begynt å gå dårligere, Bilen drar tar liksom ikke av ved 4000 rpm slik som den gjorde før... nå er der nesten ingenting drag... så for en liten stund tilbake begynte jeg å høre ulyder fra motoren... det første jeg trodde var bare at radiatorviften var litt skjev, og slo borti radiatoren... Men dette viste seg å komme fra motoren, ved første stempelet lengst fremme (mot fronten), det er vanskelig å høre eksakt hvor det ligger, men det er enten ved 1. stempel eller litt lengre fremme ved de registerkjede, vanos... osv (aner ikke hva alt der fremme er) Lyden som kommer er ikke skarp, men av en mer 'klonk klonk'... høres ut som lyden av en saab diesel... Hva kan dette vere? Forslag, noen som har vert borti noe av det samme? Kan det vere veivlager, ventiler som har hengt seg opp, vanos? Motoren er, som sikkert alle vet til nå, en M50B25... sitter i en '94 E36. Alle svar og forslag mottas med stor takk!
  8. Når du sier enkel VANOS, hvilke modeller har dobbel VANOS? Eller en mer avansert VANOS (visst du forstår hva jeg mener) Kan VANOS sammenlignes med vtec systemet til Honda? Hvordan er det ved sammenligning? vtec har vel variable ventilhøyder og, har det ikke det?
  9. M50 motorene kom med enklel vanos frem til 1992? (litt vanskelig å tyde den håndskriften din der) ang. Powerflex foringer... hvilke farger eller typer er de stiveste (gul? rød?) Gir de mer slitasje enn mykere foringer?
  10. VANOS, ble ikke det tilbydt i modellene etter '95? Hvis noen kan forklarer litt nermere hva VANOS egentlig er, så hadde det vert flott. Godt å vite at store deler av E36 er galvanisert...det visste jeg ikke. Det vil si at jeg egentlig ikke trenger bekymre meg for å få en ihel rustet bil... isåfall skal det vel vere lett å oppdage. Er der noen måte man kan få travers-festene bak til å holde bedre, slitedeler som kan byttes for å forhindre slitasje akkurat der?
  11. Er gått litt i overkant av 200 000km Jeg fortsod det sånn på selger at det var fullt mulig å fjerne. Jeg vil helst ha fjernet tanken på at det er spredd seg... men det er nok som du sier...vegvesenet har nok sin fortjeneste her... Er det noe annet som er verdt å se etter på E36? Er det noen av dere som legger dere langflat på asfalten med lommelykten i hånden for ved kjøp av bil for å besikte understell osv? Jeg tar gjerne imot tips :) Hvordan kan man se at bilen er "ungdomskjørt"?
  12. Hva bør man vere på jakt etter ved bruktkjøp av E36? (jeg tenker spesielt på 325) Hvor oppstår det rust på desse bilene? Hva er generelle problemer som går igjen? Rust i hjulbuer, er det et dårlig tegn?
  13. gdf

    3,6 i e30?

    jeg er også meget intressert i dette emnet. Noen også litt mer utdypende lesestoff om E30 motorkovertering til S38 motor?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår