Gå til innhold

Dodge_polara

Bruker
  • Innholdsteller

    40
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Dodge_polara

  • Bursdag 06/27/1983

Contact Methods

  • Bosted
    rognan

Dodge_polara's Achievements

  1. PS: ser du har 2 veiver liggende på bordet! regel nr. 1 ved lagring av veiv utenfor motoren: LA ALDRI VEIVA LIGGE MED LANGSIDEN NED!!!! den må stå oppreist, ellers holder den seg ikke rett!!!! om du skal lagre den vannrett, må du ha en stand(anordning) som gjør at alle hovedlagerflatene får støtte, som om den sto i motoren... bare mitt tips...
  2. hahaha! ja, dette var jo en morsom en! har noen sett vekt-data på dieselmotorene der? tenker på 6.5td til chebby, 7.3 til ford og cumminsen til dodge... de veien en GOD DEL MER ENN EN SMALLBLOCK V8 ja!! over 500kg alle sammen! det er jo ikke uten grunn de er i en lastebil.... tror egentlig ikke det er så tøft å ha de en annen plass enn de bør være heller:) lastebil eller båt ja:) cheers bra man kan få seg en latter iblant:) lol
  3. åjoooo!!! det er råe motorer! GODT fraspark! chippes lett til 400HK,1000Nm :rolleyes:
  4. okey! 300hk var jo litt lite med en kompresseormata motor forran! da får du jo lett 500hk :D :D = nok til å ligge brei! kanskje du må bytte til 400-kasse? de skal være mye sterkere! men der får du vel ikke lockup... eller en 2-trinns powerglide!de brukes jo i dragrace med over 1000hk forran! :) men 2gir er nok ikke så tøft på en bruksbil... jeg har en 1969 dodge polara, et stort slagskip....ikke noe stas med så stor,tung bil,men MÅTTE ha bil for sesongen.den er grei!!:) gå inn på "bilder" på sia mi(den er ikke ofisiellt oppe, så det mangler mye) den første bilen er min, den andre broderns og den tredje en kompis. http://www.kperformance.fcpages.com
  5. iceman: kam:samme som jeg anbefaler til hotrod, eller hakket mindre. 2000? innsug: har du dette? ikke?-kjøp et 2plans innsug. gjerne edelbrock 1500? performer...rpm? forgasser: det har du? må være 4-porter! topper: det har du! plan opp til 9.5:1-9.8:1 kompresjon, og portes litt eller mye... 1500-3000? headers!!!!! 2000? dobbelt 2" eller 2.5" eksos 500? converter med 2400-2600stall 2000 pris: 8-10K spar penger i vinter, så har du en dobbelt så sprek bil til neste sesong!!!
  6. hotrod: jeg har et tips på kam...nye serien til lunati...voodoo-kammene... gode kammer! god effekt, og bred effektkurve! du bør få kompresjonen opp til 9.5:1 - 9.8:1, den har 227/233' @ .050, 489i,504e i løft. da bør du nå 350hk... gå for minst en 650 forgasser! orignal bunndel original topper,bytte ventilfjærer denne kammen airgap innsuget 650cfm fuggis headers + dobbelt 2.5" anlegg,gjerne med x-pipe plane toppene opp til 9.6:1 komp. (vil nok gå med 95okt. da!) når du vil ha mer effekt, kan du bytte topper,så følger hvassere kam, så nytt innsug, så større forgasser osv..en evig OND sirkel, som koster MYE penger! men ÅJÅJÅJ hvor gøy! har du innsug og fordeler nå, må du sikkert ut med 6-8tusen til vil jeg tro før du har komplett motor..?
  7. hei! trimming er et interesant tema:) :bump ice-man:ja, som rpv sier, du bør ha litt mere stallspeed! grunn: når man trimmer motoren ,flytter man effektkurven opp i turtallsregisteret! converteren bør stalle der kammen begynner å virke! skal vi få 300HK ut av 305,en noe som er ganske mye effekt for en så liten motor,må vi ha en converter med mere stall, ellers blir bilen veldig død i starten! montyen er jo i tillegg en litt tung bil:) MÅ IKKE,men anbefales STERKT! jeg kan porte toppene for 200,- pr. sylinder? billigere,men da blir det ikke like bra... HOTROD:det er jo samme blokka, så tror ikke kammen ser anderledes ut fysisk! BESTEM KAM FØR DU KJØPER RESTEN AV MOTOREN! du kan ikke hente 350hk ut av en 350 med std. kam.... tips: spar penger,så kjøper du edelbrokk-settet! kam,topp,forg. :) vil du selge tpi-innsuget? billig? har du ledningsnettet?
  8. yup,metring rods it is! ja,da øker turtallet! du skulle tatt bort viftereimen om vifta bråker SÅ mye! motoren går ikke varm på de 5min du står å feilsøker:) dart360,husk på at problemet har oppstått nylig! bilen har fungert i ca.2år! men kan godt hende han må dyse ned! ikke vet jeg... hehe...du må ha MYE lys når du ser etter sprekk,men husk på at bensin komemr seg igjennom temmelig tynne sprekker!
  9. ja, det er så enkelt! men du må vite hvilket innsug,forgasser og kam som passer sammen! samt, du må ikke ha mere kam enn f.eks. toppene kan klare... alt handler om å ha deler som jobber sammen! den rette kombinasjon. f.eks. nytt singelplane-innsug og stooor forgasser på ellers original motor,er bortkastet penger! :drive2 som en hovedregel: .(kan du si til alle og vite selv) -1hk pr. kubikktomme er ikke noe problem! det får alle som bygger motor til! hvis ikke, kan de det ikke! 1hk/cui er heller ikke en dyr affære! da kan man somregel bruke original bunndel, og std. topper.
  10. uanz hvor mye du mekker på chebbyen din, blir den ikke råere enn en srt-10 :thumb :D :D :D men du har en fin bil,og en finere blir det! rått med mye effekt!
  11. hei fauske, rognan her... er det du som gasser rundt i den hvite montyen?? bruker den LITT olje?? :D :D :hello: hehe RPV: HELT normalt å legge på 50hk her oppe...:) cheers cheers ice-man:BRUK DEN BESTE MOTOREN!den som bruker olje, kan være slitte ventilstyringer eller ventiltettinger... hør her: jeg kan porte toppene for deg! så kjøper du en ny kam, innsug og hedders! så får du 300ekte hk. har du penger kjøper du en litt bedre converter også! jeg skal porte billig fordi jeg vil ha mer biler med krutt i her oppe! Daniel
  12. det er jo noen mil mellom tromsø og søgne da.... litt sør for bodø her, og trives utmerket:) cheers
  13. kjedelig at du ikke finner noe! det du skulle gjort aller først, var å spraye med startgass rundt innsug og forgasser for å finen ut om det kan være noe vakumlekasje på slike plasser ja! hmmm... 7psi skal gå greit altså! men ?? alt kan jo være galt! er vanskelig å stille klare diagnoser på slike mystiske sykdommer! 14psi = 1bar, så 6 eller 7 psi er ikke mye forskjell! heller ikke mye trykk! er det svart røyk?? sjekk at de 2kobber/bronse-stengene som henger ned fra topplokket i forgasseren går an å dra ned(ca.1cm+)! de skal være fjærbelastet! finner du ingen sprekk,og nålene er "løse",monter forgasseren, og finn et instrument for å måle vakum i manifoilen! sjekk først at alle mutrene på innsug og forgasser er fastskrudd!!
  14. sant nok...du har faktisk et poeng der... :pray jeg selger wrap til 250 pr. rull, kan sikkert skaffe billig varmelakk og:) men helt klart, coatede hedders er fint! og holder seg fint! men det blir fort over 3000 uansett om man skal ha coating utvendig og innvendig! personlig synes jeg wrapen beskytter mer mot varme, og gir meg mest igjenn for pengene, men det er alt etter hva man er ute etter!:) :D :D ok! ja, kan godt hende jeg tar feil! mener bare jeg har lest en artikkel om det motsatte, at når de skar av røret på tvers etter lang bruk, så kunne de bare skrape av soten, og røret så fint ut... jeg veit ikke...det tar uansett mangeår før det ruster hull! iallefall med normal bruk!? om ikke, så må dere flytte nordover,her man ikke SALTER veiene!! :cab cheers
  15. 350-kassen har bare 3 gir, og har ikke lockup(om jeg ikke tar feil) ...er mopar-forewer her... du har nok 700kasse! det er gode kasser! og tåler ganske mye før de tar kveld! eneste er kanskje lockupen som ikke tåler så mye,men det er bare å la vær å gasse så hardt når den ligger inne! ja,må nok ha ny hjerne osv,osv...kjenner du en kompis som kan lodde,og en som er god på litt elektronikk,må du vurdere megasquirt(så en post her på det) det er et bra system! lett å justere om man skal ha kompressor o.l. hvordan kompressor er du du vil ha? en STOR som ligger i V-en, og tar opp mye plass og sikkert vil stikke ut av panseret? eller bare en mindre supercharger turbotype-kompressor....
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår