Gå til innhold

callen

Bruker
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om callen

  • Bursdag 10/23/1980

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Jobbe i bar, skru bil, trene
  • Modell (eks S4)
    3ooCE & mK2ooo
  • Biltype (eks Audi)
    MB & Ford
  • Årsmodell (eks 1995)
    1989
  • Yrke eller sivil status
    Teknisk tegner
  • Motor (eks 1.6)
    3l & 2l
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    MB 300 CE med 94 look. Ellers original. Escorten er bygd om til rs2000 med 2l is maskin. Rally-preppa god-tralle

Contact Methods

  • Bosted
    Sandefjord

callen's Achievements

  1. Garantien dekker mer på norske biler enn på importerte. Men dette varierer fra merke til merke. Norske biler er "tryggere" kjøp når du sammenligner. Mandagsbiler er alltids mulige å få
  2. Jeg er på utkikk etter en MB slk 97-2001-ish og lurer på om hvilken motor 200 eller 230 er best kostnadsmessig sett. Tenker på forbruk og service og vedlikehold? Har begge motorene reg.kjede? Er det andre ting å være obs på når jeg skal kikke på aktuelle biler? Grunnen er at jeg har begynt på skole og skal pendle 7 mil om dagen i 3 år, og må ha en bil som man kan flekke på 60Kkm over 3 års tid. Og da en litt eldre en tåler det bedre enn en nyere en.
  3. jeg syns du skal beholde de fem eikene også bytte alt utenfor det til en 3stjerna emblem-merka bil :P hehe men den var pen da christine! men jeg har enda ikke sett den! den har jo CE i skiltet, men det er modellen som skal være CE da vøttøøø :P
  4. AC i en CE? Det vet ikke helt jeg altså. Det er jo takluke og vinduer som kan slås ned og bli kvitt b-stolpen. Jeg synes det er så smart og frekkt med den løsninga. Men klart i 150 marsjfart på motorveien så er det litt kjedelig å ha vinduene nede. Men som 90-300te skriver at verdiøkninga på bil stiger med 10-15K er jo litt trist da kitet koster 15K(dkk). Nå vet ikke jeg hvor mye en CE synker i verdi om dagen men er ikke derfor jeg har handla meg en bil. Bil synker i verdi hele tida med mindre man kan trylle og finner den rette kjøperen. Med mindre jeg får tak i en billig ce-delebil fra tyskland som har dette montert så tenker jeg nok monterer det over, for AC er utrolig digg. calle
  5. merc 300ce. 72 liters tank. ny tank hver fredag. 0,8l på mila som snill gutt. synd at man ikke er snill gutt. :(
  6. Noen som vet hvor jeg kan få tak i lyseblå solfilm? Slik som nye mercer har originalt. Åssen blir det å sette slikt på min Merc når den er originalt tona ruter, men det er grått. Jeg skal bare ha blå farge på rutene hele veien rundt, vil jeg da få mangelapp? Eller vil det gli igjennom som originalt? Takk for alle svar. Calle
  7. Jeg går litt i surr når jeg leser så mye forskjellig...så jeg tenkte kanskje noen kunne gjøre det helt klart for meg og de andre som skriver feil. Så blir det ikke noen misforståelser når jeg bestiller deler framover. Eller om det finnes en webside med en grei oversikt? eksempler.. coupe - C124 stv - T124 sedan - W124 124 kaross-modellene var da fra 1987-1992?
  8. Economy og Sport på automatkassa mener du? Kickdownen girer ned på Sport, mens Economy bare pøser på mer bensin. Economy er oppskrytt, jeg vil heller kalle den "behagelig". For da rykker det ikke så jævli i bilen når du trør tell. Men jeg ville nå tro at S'en stod for Sport, for giringa er mer sportslig enn den er på Eco. Kan godt hende at den står for Standard, for det er jo ikke akkurat en sportsbil. Men Eco, betyr ikke alltid økonomisk. Er bedre at den girer ned i oppoverbakke, enn å holde på samme gir og gir mer bensin.
  9. Det er hull og sidestøtter på setene både foran og bak. kort styring/vass utveksling. senka. men det står ikke sportline på noen emblemer på bilen utvendig eller innvendig. Trur jeg dropper AC altså. Taper penger og hester på det. Får heller benytte takluke og vinduene :) da har jeg tid og penger til å bruke på noe annet lurt.......som for eksempel å kjøre den :) hehe
  10. Jeg kan trygt anbefalle 300ce og at du bør legge de ekstra kronene til for å få 300 motor istedet for 230. Da har du en bil som også yter det den ser ut til å gjøre. Også er den mye lettere å selge igjen. Ikke så mye dyrere å forsikre heller. Og bensinforbruker er overkommelig, men ikke kjøp en slik en om man har dårlig bensinbudsjett. Men stor motor skal ikke være økonomisk heller, er jo ikke derfor man kjøper det ;) Så ta et lite ekstra lån eller utvid huslånet og bank inn en 300ce. Vel og merke så har jeg ikke 24ventilern men syns min går veldig godt. Er god å ligge på motorveien i 160 og ta kickdown. Har vært noen i nye serien av bwm som måtte se seg litt snytt i tønsbergdistriktet i det siste :D :D
  11. Den har takluke men ikke ASD. Den har forma bakseter, stivt oppheng og kort styring så jeg trur det er sportline utgave, om det ikke er slikt som standard. Også er den 4 seters og ikke 5 som det står i vognkortet. Burde jeg si ifra om det for eksempel? Men er A nødvendig i en slik bil da? Den er jo lager for å ha vinduene nede. Så da har jeg vel 15K å legge i noe annet på bilen. Har veldig lyst på ASD eller diffbrems. Men har lest at det blir veldig dyrt og mye jobb. Får se det an litt senere.
  12. Foreløpig så er den helt original med nytt eksosanlegg på bakre del. Og at den er helt stille liker jeg, men kan hende jeg skal ha på no akustisk trimming etterhvert når jeg må bytte senere. Hvertfall noe som er lekre enn de to sugerørene som går ut bak. Men jeg må ha en stille bil og, for Escorten kommer til å bråke og bromme nok. hehe Trur du det går an å få eksos rør ut på hver side bak?
  13. Vel burde kanskje ha tenkt meg om før jeg brukte det ordet. Det jeg mente at jeg vil ikke ha blingbling som enkelte av de nye landsmenn har en vane til å gjøre med bilene. Men beklager for bruken av det ordet wicky124, er ikke meninga å starte en diskusjon av feil art her på forumet.
  14. Heiv inn basskassa i går kveld, men må nok ha ny kasse før jeg kan breie no særlig. Jeg forsker litt mulighetene for å sette på en kompressor, AC, diff sperre/brems. Men foreløpig så har jeg en Escort mk2 å gjøre ferdig så det blir stort sett å rulle rundt i Benzen til jeg er ferdig med den andre. Kanskje små style den i noen detaljer. Er så glad jeg slipper å røre i tanken lenger, automat er tingen for meg :) Trur jeg skal kikke litt på hva andre har gjort med bilene sine og får noen ideer. Har ikke lyst å lage en kebabtralle liksom, men fortsatt litt spesiell. Har hørt at å rense dysene, byttepakninger og stempelringer og kanskje se an kammen litt, vil gjøre den litt friskere og ikke så voldsom dyr. Men syns da ikke gjennomsnittlig en liter pr mil er så ille i en slik fin bil. Fra Haugesund til Sandefjord som er 53 mil så hadde vi på nåla et forbuk på litt over halv tank. Si rundt 40 liter. Og da kjørte vi på natta og hadde grei flyt. 7 timer inkl 4-5 stopper. Men i håp at ingen fra escortforumet ser dette: Hva i heite huleste er det jeg har tenkt på når jeg har brukt 60-70K på deler og lakk på en escort.....??!?!? Hehe. Den er søt da, og veldig gratis framover. Men jeg skulle hatt en Benz for mange år sida!
  15. Takk for tipset mb190freak. Her kommer noen bilder fra i fjor sommer. Selger som har tatt de. Jeg kommer straks med bilder med nye hjul når snøen har forsvunnet :) Calle
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår