Gå til innhold

JIsak

Bruker
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om JIsak

  • Bursdag 03/01/1985

Contact Methods

  • Bosted
    Sarpsborg

JIsak's Achievements

  1. Hva med et innsatsfilter som erstatter det originale? Et fra KN eller Greenfilter? For min del er jeg ikke helt fan av åpent filter. Vil et erstatningsfilter fra en av disse produsentene gi like mye effekt og lyd?
  2. Hei. Dette er vel min første post på bilforumet. Selv har jeg brukt dette forumet iherdig for å skaffe informasjon om min nyinnkjøpte Audi 1.8T FWD 8E/B6 "01. Skulle ønske at jeg hadde masse flotte bilder av den på min første post, men jeg befinner meg for tiden i Afghanistan. Jeg kjøpte den 5 dager før avreise... Blir jo sikkert å poste en link med bilder av bilen når jeg kommer hjem om noen uker for de som er intressert ;) Jeg har brukt mye tid på nettet for å prøve å finne de riktige modifikasjonene, men som sikkert mange kjenner til er det vanskelig å finne "de delene man vil ha og som viktigst av alt passer uten komplikasjoner. Det er jo klart at det første jeg ønsker å gjøre er å "senke" bilen litt. Bilen er jo utrolig høy originalt, selv med sportsunderstell. Helt ærlig er ikke lyden i bilen noe å skryte av heller. Dobble potter og turbo skal vel låte litt? Litt skuffet der. Derfor ønsker jeg et sportsfilter / innsatsfilter ( ikke åpent filter ) med en god resirkventil slik bilen motor får en bedre respons og låter bedre. Til sist kommer sikkert det vanskeligste, og det er selvfølgelig sportseksos. Her er jeg helt "blank". Jeg ønsker en sportslig lyd, men ikke en slitsom brommete lyd. Jeg vet derfor ikke om jeg trenger en catback løsning eller en løsning helt frem med racekat. Med tanke på EU kontroll er vel førstnevnte å foretrekke? Jeg er blitt helt forstyrret av alle "tilbud" i jungelen der ute og trenger noen bra gjennomtenkte forslag. Vet det er mange kloke hoder der ute, setter pris på alle forslag som kan hjelpe meg. Takker & bukker :thumb Oppsummert. # Et senkesett ca 30-35mm som er av god kvalitet, som er mykt å kjøre med. # Sportsfilter / innsatsfilter ( ikke åpent filter ) med en god resirkventil slik at det blir mer motorlyd og mindre turbolagg. # Sportseksos. Dobble potter 1.8T FWD. Her er jeg blank..
  3. Heisann. Jeg skal gå til innkjøp av en bil med trimningspotensiale. Etter økonomien og smaken min å dømme har valget falt på Audi A4 1.8T. 1997-2000 modell sedan. Inspirert av TS-Racing`s lilla Audi har jeg lyst til å gjøre noe liknende. Jeg vet selv at det er mye potensiale i 1.8 literen originalt, men spørsmålet er om jeg burde velge en bil med quattro system? Vil et quattro system tåle modifisering av motor opptil 250Hk? Eller må jeg nøye meg med forhjulstrekk? Eventuelt hva må jeg modifisere på Quattro systemet slik at den tåler påkjennningen? Jeg vil jo gjerne ha kraften mest mulig ned i bakken, har også hørt at man kan modifisere Quattro systemet slik at kun bakhjulsdriften fungerer? Noen med teknisk innsikt som har eller kjenner til min problemstilling? Takk for all hjelp! sombrero
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår