Gå til innhold

Cikey

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Cikey

  • Bursdag 02/24/1983

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Mondeo SI
  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Årsmodell (eks 1995)
    1993
  • Yrke eller sivil status
    Butikk
  • Motor (eks 1.6)
    2.0

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.cikeyweb.com
  • Bosted
    Bergen

Cikey's Achievements

  1. sfh; Kablene som er brukt til spilleren er av orginaltypen (som er koblet med ISO kontakt til bilens orginale strømsystem, foruten jordingskabelen da altså, som jeg har trukket ny) Spilleren er som sagt koblet direkte til jord, ca 0,5 meter og direkte i chasiss Forsterkeren er koblet med et kabelsett som er kjøpt hos bilradiospes. et av de dyrer settene *sukk* (jaja, en sucker av en kunde. Jeg tror han fant et av de dyreste og jeg gikk fem på :( ) Så forsterkern er koblet med en feit jordingskabel rett i chasiss (under baksetet, pusset av lakk, og festet med skrue) målt med multimeter til å være god jord (og dobbelsjekket før ny montering) Så må det sies at jeg har brukt andre spillere uten problemer. En gammel spiller (av merke jeg ikke husker) fungerte utmerket de ukene jeg hadde Pioneeren på service. En annen Pioneer spiller hadde jeg i noen timer når vi forsøkte finne ut av problemet i utgangspunktet. Nå vet jeg jo ikke hvorvidt spilleren trøbler i flere biler, for når sikringen først er røket så er den jo røket (men testet den i flere biler for å være sikker på at det var den det var noe galt med) ------------------------------ Typhon; Jo takk, det er slik jeg har det, men spør siden jeg fikk den meldingen av Pioneer service...
  2. Etter å ha hatt anlegget mitt i drift i en to-tre måneder gikk spilleren min på en smell. Fant fort ut at det var jordingsfeil det var snakk om, og etter litt testing fant jeg at det var CD-Spilleren. For det var nemlig ikke koblingen (min spiller trøblet i flere biler) Leverte inn spilleren til Bilradiospesialisten her i Bergen, og fikk den igjen etter et par uker. Det var jordingssikringen som var gått. Sammen med spilleren fikk jeg instruksjoner om å forbedre jordingen før jeg satt spilleren inn igjen. Jeg byttet jordingsledning på spilleren (trakk opp en ny, direkte til jord) og sjekket at forsterkern var skikkelig jordet. Men rakk ikke annet enn stille inn spilleren før sikringen røk igjen, og før jeg drar tilbake til bilradiospesialisten er det et par ting jeg vil spørre dere om: For følgende punkt sliter jeg litt med: Dette punktet er ikke oppfyllt. Det er skrevet for hånd på en ellers standarisert oppskrift på "hvordan koble anlegg" Hvordan oppfyller man dette? Det er jo "et stykke" mellom spiller og forsterker, så hvor tjukk jordingskabel skal man da ha? (spilleren har jo en MYE tynnere ledning til jord en forsterkern) Og så en ting til; Er det mulig å skifte denne sikringen selv? Bilradiospesialisten gjorde det gratis sist, men spørs om de gjør det en gang til. Og hvor kjøper jeg i så fall sikringen (antar bilradiospes). Sikringen heter i følge serviceseddelen FU351 PS: Spilleren det er snakk om er en Pioneer DEHP3600MP
  3. Driver å bytter et hjullager foran, men får ikke av platen med hjulboltene. Hva slags verktøy er det jeg trenger for å få av denne? Det ser ut til å være noen flater bak platen som har en funsjon, men dette var noe helt annet enn hva jeg har vært borti før. Setter stor pris på snarlig svar! -Cikey
  4. Takk for tipsene. Får rett og slett reise å prate med dem. Regner med det ordner seg, men ok å vite hvilken paragraf man skal vise til dersom de slår seg vrang. Igjen, takk!
  5. Hvilke muligheter har man til å klage på reperasjoner som er utført ved verksteder, og hvilke frister er det som gjelder? Saken er at i følge de papirer jeg har, så byttet verkstedet hjullager på bilen (mulig de bare har justert det, teksten i kvitteringen er "Just. hjullager h/forann"), men når jeg byttet om til sommerdekk i dag kjente jeg at det i alle høyeste grad er slark i det hjullageret fremdeles... Har jeg rett på at verkstedet reparerer problemene?
  6. Ok, her er en liten en dere gjerne kan hjelpe meg med. Må først få med at jeg ikke stiller all verdens med krav til bilstereoen min. Jeg har lenge klart meg fint med en "Pioneer DEH-P3600MP" to 6*9 og de høytalerene som stod i bilen fra før av. (tror kanskje de har vært oppgradert en gang i tiden, men de stod i når jeg overtok bilen. Med dette koblet sammen til en fin suppe, så har jeg vært mer enn fornøyd med lyden. Men så kom overaskelsen. Jeg fikk plutselig hendne på en slik en; 2 x 10 tommers subwoofer Nå synes dere nok gjerne at det er tåpelig å kjøpe slikt på netthandlen.no og ser kanskje at subben ikke er all verdens, men det er nå en gang slik at jeg har fått den i hus... Problemet mitt ligger i at jeg ikke helt vet hva som skal til for å få lyd i den. Min stakkars lille Pioneer spiller klarer ikke akkurat denne biffen, så jeg må nok ha fatt i noe mere. Etter som jeg forstår, så trenger jeg en forsterker og et delefilter. Men hva trenger jeg egentlig? Kan jeg ikke bare kjøpe en billig og grei forsterker til subben? Jeg er jo allerede fornøyd med lyden i resten av bilen. Hva med delefilter? Jeg ser at noen forsterkere har dette innebygget. Hvor kraftig forsterker trenger jeg egentlig? Jeg vil jo gjerne at jeg skal kunne kjøre på med litt bass når jeg først har skaffet meg en slik kasse. Men samtidig så gjør det ingenting om det ikke koster meg skjorten. Noe gode tips råd? Med vennlig hilsen Christian aka Cikey
  7. Hmm.. Mulig jeg ikke så godt nok etter, men fant ingenting. Men har i alle fall fått svar nå! Takk for hjelpa alle sammen! (usj, må trekke frem anlegget igjen å sjekke at jeg har gjort det rett :( )
  8. Jeg beklager å måtte komme med et slikt noob spørsmål, men hva er pluss og hva er minus av de to kontaktene på høytalerene mine ? Det er altså en vesentlig størrelsefoskjell på de to, så jeg antar at det er en standar, men vet ikke hvilken som er pluss og minus. Noen som vet? Hvor mye har dette å si egentlig? Jeg har koblet dem opp, synes det låter helt ok, men finner ikke store forskjellen om jeg bytter om +/- :o EDIT; Jeg har altså følgende høytalere; "Pioneer TS-A6910"
  9. Tja, tror ikke du la lista noe lavt, listepris for bilen er vist 26000.. Men selgeren hadde lagt ut mye penger på den, og ville ikke selge siden han følte han fikk for lite igjen for det. Så jeg måtte ut med 27 laken. Kanskje litt drøyt å betale overlistepris for en bil med ødelagt clutch (bare utløserlageret da, "but still" ) Men jeg er fornøyd likevell. NAF fant ingeting å utsette på den. Toppen er nettopp (for 30.000 siden) byttet og da var bilen på skikkelig service, byttet registerreim +++ Så det blir spennende. Kanskje jeg må lage en tråd ala G-Racing sin, men betviler vel kanskje at jeg kommer til å gjøre like mye med den som han...
  10. Enda et spørsmål ang denne bilen... Jeg har ennå ikke kjøpt den, vi driver å forhandler om pris, men jeg har hatt bilen på NAF test, og det viser seg at jeg må bytte clutch. (eller, det må byttes clutch på bilen) Hvor mye må jeg regne med på å legge ut på dette, og hvor kan man gjøre det billigst? Det er altså "utløserlageret" som er gåent. Må man bytte hele clutchen, eller kan man bytte bare dette lageret? Hjertelig takk for alle svar!
  11. Takk for det. Får se nå når jeg tar den på NAF test, dersom de sier den er i god stand og den tross alt er EU-godkjent for to år, så kan det umulig være så ille... Men er det noen som har noen ide om hva en slik bil er verdt? Eller i det minste hvor mye jeg burde by?
  12. Jeg vurderer å kjøpe en Ford Mondeo Si, 93 mod, som har gått ca 200.000km Noen tanker om dette? Flere av mine kamerater sier at så gamle ford slett ikke er til å satse på i det hele tatt, mens de som faktisk har Ford sier at det er gode ting. Selv har jeg skremmende lite peiling på bil, så da må man jo søke råd hos ekspertene ;) Bilen skal på EU kontroll i morgen, så jeg kjøper den med rykende fersk godkjenning. Jeg vet at hele eksosanlegget er nytt og at toppakningen skulle skiftes før EU kontrollen. Hvor mye er en slik bil verd? (selgeren vil nemlig ha inn bud fra meg!) Hva må jeg se etter som svakhetsteng på bilen? Og er det eventuelt andre råd dere har å by på? Leste forøvrig gjennom denne tråden, og det var jo oppbyggelig lesning, bilen kan jo bli ganske stilig i alle fall...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår