Gå til innhold

Rado Style

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Corrado G60
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1991
  • Yrke eller sivil status
    Programmerer
  • Motor (eks 1.6)
    1.8 G60
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Konfilter, chip, 40mm senket, STOR stereo!!!

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Bergen

Rado Style's Achievements

  1. Selger en 1986 Ford Escort 1.6 CL. Den har 3-trinns automatgir og har kun gått ca.125 000 km(garantert). Min bestefar kjøpte denne fabrikkny og den har vært i hans og bestemors eie fram til våren 2011. Da overtok jeg bilen. Fikk lirket bilen gjennom EU-kontroll i august 2010. Her er det masse rust i kanaler og ikke bærende kostruksjoner og sikkert litt annet også. Bilen bestemte seg for å prøve seg uten registerreim i mars/april en gang og har stått siden. Prøvde å legge på ny reim men var litt lav kompresjon her og der... Forhåpentligvis bare bøyde ventiler men dette har jeg IKKE peiling på. Ved transport på henger knakk ene bakdemperen, og høyre bremse foran henger da bilen har stått i ro så lenge. Interiør er meget bra, følger med gode sommer- og vinterdekk(pigg). Bilen står på Osterøy, utenfor Bergen. Grunnet bilens tilstand må den hentes med henger. Ring 93417801 for mere info.
  2. På tide med en oppdatering her. Masse rust rundtom, men det meste var innenfor grenseverdiene. Fant et hull i nærheten av førersetet, det gav selvsagt en 2'er på kontrollen. Fikk dette sveiset og har nå bil et år eller 2 til om alt går bra. Noen som vet om det er lett å få tak i eksosdeler til dette klenodiet? Kom vel nesten en mil fra etterkontrollen på EU før bilen beynte å høres litt grovrøstet ut. Er nok hull i eksosen et eller annet sted. Venter på å få ferdig garasje så får jeg løfte opp og se etter om det evt. kan sveises der også.
  3. Heisann, Jeg har fått oppgaven med å bli kvitt en 84, eller var det 85-modell, Ford Escort 1,6 CL automatgir. Det er en del rust som gjør at jeg tviler på at bilen passerer EU-kontroll i år, men motor og annet er veldig bra. Tror ikke motor har passert 100k ennå... Jeg kan gjerne levere den til hugging, men føler at det kanskje er lurt å høre med folk her om jeg burde splitte opp til deler så bestemor får litt igjen for bilen sin. En eier fra den var ny! Et annet alternativ er å ha den som lekebil, men jeg har ikke tilgang på bilhenger el.l.Bilen står utenfor Bergen et sted om det spiller noen rolle. La de gode/ville/morsomme/økonomisk gunstige ideer strømme på! :-)
  4. OddiS: Er det du som bråker i mitt gamle nabolag?! Ser det står at du holder til i Asker men jeg kan da sverge på at bildene er tatt på skoleplassen! ved barneskolen nedenfor blokkene på Vevelstadåsen :-)
  5. Joda, jeg kan alltids gå til Bilradiospesialisten, de kan virkelig sine saker. Men, dersom jeg leverer bilen der lærer jeg jo ikke noe som jeg kan bruke i når andre prosjekter dukker opp. Det ser desverre ikke ut til at det er noe videre bilstereomiljø her i Bergensområdet så jeg får se hva det blir til. Bruker jeg nok tid skal jeg vel få til et eller annet selv også. tOFFY: Bilen ser slik ut :http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1466634 Desverre så kan jeg ikke bare sette en sub på gulvet, må jo også ha et sted å trekke kabler, og i bilen vår er det slik at alle seter unntatt de 2 framme kan taes ut og flyttes etter ønske. Under førersetet og passasjersetet foran er det akkurat plass til en bitteliten 8" sub-kasse dersom den bygger ekstremt lavt. Det blir ikke noe voldsomt basstrykk men kan nok hjelpe litt ved lave frekvenser.
  6. Heisann! Som tittelen sier, jeg har kjøpt meg et Peerless Definition 6.5 komponentsett som jeg håper å få på plass i familiebilen. Kort fortalt begrenser min bilstereoerfaring seg til bytte av spillere og utskifting av høyttalere i en gammel Ford Mondeo. Peerless frontsettet er i en annen vanskelighetsgrad da det involverer delefilter og løs diskant som helst skal på plass i originalplassering (dash) i bilen. Mellomtone/basselement har jeg etter noe om og men fått plass til i dørene, etter å ha slipt til en utforingsring(?) for å få grei avstand til dørinnmat. Spilleren er en billig Denver som ble hasteinnkjøpt da den forrige spilleren begynte å skrape opp cdene våre. Håpet er å få inn en Pioneer etterhvert og deretter å få på plass en liten forsterker til frontsett, mellomtone/basselementer montert i sidene bak ( har ikke fått på plass diskanter bak ennå) og evt. en eller to små subkasser som må plasseres under fører og passasjersetet. For de som ikke kjenner Peugeot 806 er det et par utfordringer med stereoinstallasjon, ihvertfall for en nybegynner. Gulvet er helt flatt og det er ikke noe fast baksete eller bagasjerom for sub og forsterker. Som dere ser er det store utfordringer for meg som er nybegynner. Dersom noen i Bergensområdet har tid og anledning til å se på bilen og komme med gode råd setter jeg stor pris på det. Selvsagt hjelper det også godt dersom det er noen som har bilder av installasjon i Peugeot 806 også, men det er vel litt vel optimistisk :-)
  7. Hei! Etter et mindre uhell i vinter trenger jeg ny støtfanger foran til min 94 Ford Mondeo Stv. Gjerne rød da bilen er gammel og slitt og jeg ikke har planer om å legge ut mye på lakkering. Uansett, har du en hel fanger liggende så gi en lyd. -Tormy
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår