Gå til innhold

cozmo

Bruker
  • Innholdsteller

    2
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Xantia Activa
  • Biltype (eks Audi)
    Citroen
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Motor (eks 1.6)
    2.0

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Norway/Oslo

cozmo's Achievements

  1. Sikringen løsner jo ikke - den har jeg jo selvsagt skrudd godt fast. De andre sikringene i bilen av litt størrelse sitter jo lenger unna enn min sikring. Eneste argumentet jeg ser er at man ønsker å sikre mest mulig av kabelen - slik at ikke stumpen mellom sikring og batteri skal kunne kortslutte. Men det får da være grenser for paranoia også ;D
  2. Kjerra ble altså underkjent på EU-kontroll i dag - årsak : For lang avstand fra batteri til sikring. Jeg vil anslå dagens avstand til ca 40cm. Det jeg lurer på da er : Kan noen forklare meg hvorfor denne avstanden må være kortere enn dette, og 2) hvor er dette nedfestet som en regel/forskrift som testerne forholder seg til ? Håper virkelig ikke de tar det på skjønn... Gitt at kabelen f.eks kortslutter mot karosseri et sted mellom sikringen og forsterkeren - minsker virkelig brannfaren ved at sikringen sitter nærmere plusspolen ? Skjønner ikke helt dette :-/
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår