Gå til innhold

Fremelly

Bruker
  • Innholdsteller

    106
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Fremelly

  • Bursdag 10/13/1983

Contact Methods

  • Bosted
    O-Valley

Fremelly's Achievements

  1. den motstanden sitter på selve vifta, som befinner seg på høyre side i bilen, bak hylla som sitter under hanskerommet. Meiner det var 4 skruer for å ta løs den hylla. Da du har fått vekk den drar du lydisoleringsmatta til side og titter opp, der finner du vifta :)
  2. Ifra 1995 benyttet VAG en annen type lakk, om bilene ble galvanisert er jeg litt i tvil om, men det har vært mer trøbbel med rust/lakk på VAG før 1995.
  3. Jeg pussa reint for rust, poppa fast plate og punktsveiste på gamle golfen, det holdt det. handla inn no tectyl-lignende på biltema og smurte på.
  4. Sett inn intercooler og skru opp dieselpumpa :)
  5. Er ikke no stress å bytte den wiren, men sjekk om det er igjen mer å stramme på først. Koster vel en drøy hundrings for ny pr stk. Fungerer bremsene ok ser jeg ingen grunn til å bytte bremsekraftforsterkeren. Den koster en drøy tusenlapp ny. Angående ulyden du hører vil jeg anbefale å jekke opp bilen, sjekke hjullager, endeledd, bærekule, foringer. Evt. om bremsene henger på.
  6. Høres ut som en fornuftig behandling av den gamle motoren...
  7. Trenger vel nødvendigvis ikke å bytte brekkwirene. Er muligheter for å stramme de bak, og mulighet for å stramme de ved brekket, skruer på hver side av brekket. Om det er små sprekkdannelser i bremsebelegget skal ikke det ha noen stor betydning. Det ser ut som du har den gamle typen støtfanger, med den røde GTI-stripa. Plastbreddingen stammer vel også fra GTI. Ser ikke ut som det er G60-bredding, som bygger noe mer.
  8. Det kalles vel fjærskåler. Du har en oppe, og en nede. Disse får du uorginalt hos f.eks. Torshov, Bilxtra eller Mekonomen. Eksempel Mekonomen: Benevning: Fjærskål bak nedre. Pris: 267,50 Benevning: Fjærskal bak øvre. Pris: 233,70
  9. La fjærbeinet være der du :) Vil anbefale deg å valse..
  10. Jeg har hatt GTI´n min i 2 og et halvt år nå, og ingen store problemer. Det eineste jeg kommer på nå er at jeg måtte bytte et endeledd etter forrige EU-kontroll. Og du med diesel-golfen får ta deg en tur så skal vi hvor sprek den er ;) Men til alle som skal ha seg Golf 3, kjøp for all del 1995 modell eller nyere. Slipper en del kødd da, f.eks rust, vann i bilen, elektronikk-tull, klunder med dørlåsene og det der :)
  11. Byttet oljetrykksføler på min ´84 modell, da ga pipinga seg :) Var også plaget med at den ikke gikk på tomgang, sjekk vakumslangene som går inn og ut ifra forgasseren, der lå problemet mitt..
  12. Jeg har orginal fjører du kan få låne og senkefjører du kan få kjøpe..
  13. Trenger ikke demontere skjermer, men den lille lista som sitter på hver side bak må du ta av. Pass på å gjøre reint godt før du monterer disse listene. Jeg smørte på litt fett under også, for å unngå rust bak dem. Listene kan enkelt festes med popnagler fra undersiden, da det er hull til dette i falsen på skjermen.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår