Hei!
Har akkurat kjøpt en svensk 520i (e34) som har gått 190000. Det er noe småfiks for å få den eu godkjent. Bla hjullager venstre side bak, og høyre frambrems henger litt. Men dette skal jo være enkelt å fikse.
Så er det noen småfeil som det hadde være fint å funnet ut av. Lager en liten liste jeg, så hvis noen av dere har en løsning så er det bare å rope ut:
1. Ventiltikking
Etter det jeg har lest så er vel dette et vanlig problem på BMW. Den tikker mye.
Kan det hende det er nok å skifte olje? Eller må ventilene mest sannsynlig justeres?
Og hvis det fortsatt tikker etter ventiljustering så er det kanskje ventilløftere som må byttes? Og evt kam/topp? Mener jeg leste noe sånt et sted.
2. Service display
Det meste av service lys lyser. Dvs gul og grønn diode, oil service, klokkesymbol, og av og til inspection. Og varsel om slitte bremser.
Har ikke prøvd å resette disse ennå.
Jeg mistenker at disse batteriene som sitter inne i der er døde. For jeg leste at om turteller og denne liter per mil måleren ikke virker så er batteriene døde. Og radioen nullstiller seg også om tenningen har vært av en stund.
Så det tyder vel på at jeg må bytte batterier?
Kan også nevne at den gule og grønne dioden lyser konstant, også med tenningen av.
3. Varme i kupeen
Det er jo en sånn to-sone sak i denne bilen, og den funker helt fint.
Man kan jo regulere tre slike slidere individuellt, men den midterste av disse blåser bare kald luft. Altså dysene som sitter i dørene, og midt på dashbordet.
Spørsmålet er altså: skal det bare blåse kaldt fra disse dysene? Hvis ikke, hva kan være galt?
4. Analog klokke
Det er en analog klokke i dashbordet. Klokka virker, men det er ikke lys i den. Skal det være lys i den?
Det var alt jeg lurte på for denne gang. Håper noen har noen svar.
En ting til slutt: har noen et førersete med grått stoff å selge? (ikke skinn)