Gå til innhold

SmanneN

Bruker
  • Innholdsteller

    111
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om SmanneN

  • Bursdag 03/11/1987

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    100
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1992
  • Motor (eks 1.6)
    2,3E

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Herøy

SmanneN's Achievements

  1. Hei. Skulle sjekke hvilken pære som sto i sprederne siden det ikke var lys i den ene, da jeg skulle ta ut pæren, var den ikke der :S Så tok jeg ut den andre, å den var selfølgelig modda av en av di forrige eierne. Slenger ut et bilde her: Som dere ser har di montert denne pæren i orginalholderen. Noen som vet hvor jeg får tak i sånn pære med ledning ? Evt, nye holdere så jeg kan sette i orgniale H1 xenon pærer ? Ståle
  2. FAnt ikke noe tenningsmerker :S så jeg justerte tenningstidspungtet og kjørte meg en tur, for så å finjustere :) Ble et par småturer men ble bra til slutt :) Noen som vet om det er tenningsmerker? eller om dette justerer seg av seg selv når det er elektronisk tenning ? :)
  3. Det var ikke lenger mulig å få tak i løse hall-givere :S Ringte 3 autoriserte audiforhandlere, fikk samme beskjed ho alle:S
  4. Ente nok opp med at jeg kjøpte brukt fordeler på skroten, fikk denne for 150,- så var ikke så mye å tenke på egentli, siden ny fordeler kom på ca 2000,- :P
  5. Nei, skall bestille ny på mandag :) ringte mekonomen og bilextra idag, men di hadde ikke denne delen inne i sitt register, så må høre med en autorisert audi leverandør på mandag :)
  6. Hei. Viste seg at det var Hall-giveren på fordeleren min som fusket. Når denne kutter mister man både bensintilførselen og gnisten på pluggen. Ståle
  7. Hei. Har et problem med min audi 100 2,3E 92mod. Bilen sto på tomgang mens jeg satt å fiklet med døra, da bilen plutseli døde, har ikke glist på plugg, å det kommer ikke bensin gjennom stigerørene. Drev på å fikla rudnt i motorrommet i 2 timer, så plutselig fikk jeg den til å starte. Bilen gikk i 20sek for så å stoppe igjenn. Noen som har hvert borti et lignende problem ? Mvh Ståle:angry:
  8. Noen som vet om det må byttes ledningsnett for å sett i en 2,2T motor i bilen min ? og, passer motoren rett i bilen fra en 2,2 Avant ? :)
  9. Takker for svar :) har ikke vært borti å porte toppen før, er det bare å slipe ut av innsug å eksos kanaler i toppen da ? Har sett på trimkam idag, du vet vel ikke av en side medbillige kammer ? :) ved porting og trimmkam, hvormye hk kan jeg hente ut ca med 0,3bar i ladetrykk ? :) Trenger ikke så voldsomt med hk, bare det blir litt mer enn det som er der nå :)
  10. Hei. Lurer på om det er noen der ute som har prøvd å turbokonvertere 2.3E motoren? Sitter nå å vurdere å bestille turbokit å montere på bilen, men er det da nødvendig med stempelbytte? noen som vet? Vet at det er et problem med at stemplene smelter på mange biler grunnet økt kompresjon osv.. Tenke på å bestille turbokit på ebay faktisk, får komplett uten grenrør til ca 4000kr:) Ståle
  11. har planer om å bytte ut blinklysene ;) Ja det er nok desverre rust, men dette blir tatt før sommern :);)
  12. Da har jeg hentet meg ny bil ;) Denne gangen ble det en Audi 100 2,3E Bilen er en 1992mod, som er bruktimport fra Tyskland, bilen er importert i 94 :) Speck`s: 2,3E El-takluke El-speil 2X El-vindu Automat Snart rundet 200.000km Ris, ros å kommentarer motas med tak ;)
  13. Ønsker å kjøpe 1 stk komplett stempel til Golf 1.8 8V 1985 mod. Har du noen stempler liggende kjøper jeg gjerne fler, men er bare ett jeg trenger nå :) Mvh Ståle
  14. Dama kjøpte nettop en 1985 Gti 8v, med gåen motor, noen som vet hvordan motorer som passer i denne bilen ? Noen som har en liggende ? :)
  15. hei. har samme problemet med min Escort, det er hoved innslaget som fusker på startern din. Startmotoren fungerer i 2 trinn: 1: Styrestrømm tilføres starteren og tannhjulet bynner og gå rundt og beveger seg i stilling imot tannkransen på svinghjulet. 2: Hovedinnslaget slår inn når starteren er kommet i possisjon, dette er fo å hindre at starteren slår inn i tannkransen med max kraft og hastighet. Dette kalles en softstart på fagspråket :P Det du kan gjøre er å demontere starteren og plukke denne fra hverandre og sjekke hovedinnslaget, dette vil mestsansynelig være fult av skit eller nedslitt, prøv med en skikkelig rengjøring først, ser det slitt ut er det bare å kjøpe ny starter på skroten, ligger på 250kr :) Ståle
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår