bak eksos (lukter også litt kjølevæske).. Motoroljen ser ganske fin ut..
Har byttet kjølepumpe for ikke så lenge siden, og etter lufting 2-3 ganger så har det ikke vært noe problem med at motoren går varm, før nå..
Evt om dette skulle vært toppakningen hvordan vil ca pris være på å bytte den?
Og om isåfall det værte skulle ha vært skjedd at toppen har sprukket/gått skeiv (uten at jeg kan forstå at det har skjedd), hvor mye vil det d ca koste?
Takk for hjelp og konstruktive svar!
Oljen ser ganske bra ut, ingen forandring der fra normal..
MODELLEINFO
Merke: BMW
Modell: 3 Serie (E36)
Typ: 320i
Registreringsår: 1995-1999
TYPEINFO
Karosserikode: E36
Motorkode: M52-B20
Motoreffekt: 110
MOTORDATA
Drivstoff: Bensin
Motorkode:
Slagvolum: 1991
Effekt: 110
Enhet: Saknas
CO2 utslipp: 0
dB:
1/min:
Ny observasjon:
Har nå prøvd å lufte motoren en god del ganger, og tatt noen veldig små turer, bare for å fått litt varme i den..
Hver gang jeg får luftet den tom for luft, og teiter til luftventilen samt lokket for påfylling, så begynner det etterhvert og bygge seg opp trykk i begge slangene som går fra/til radiator gjennom termostathuset. Den nedre slangen som går fra radiatoren til termostathuset er helt kald (samt at radiatoren er helt kald), mens slangen som går fra termostathuset og inn igjen på radiator blir meget varmt.. Samt at varmen fra varmeapparatet forsvinner.. (Den står på full varm/trykk under lufting)
Syntes også det kommer mer hvit røyk etter jeg har teitet til,enn hva det kom når jeg hadde luftingen åpen osv..
Om dette gir noe bedre svar for bedre vitende