Gå til innhold

Johan

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Johan

  • Bursdag 07/17/1977

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Biler, trening, data...
  • Modell (eks S4)
    Uffamegda
  • Biltype (eks Audi)
    Ingen kommentar
  • Yrke eller sivil status
    Ja

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Oslo

Johan's Achievements

  1. Ok, så da finnes det ikke noen orginaldeler fra andre modeller som setter caliperen lenger ut? Da trenger jeg eventuellt et adapter da. Noen som vet om noen som selger sånnt? Og om det er stor jobb å montere? Bortsett fra adapteret som setter ut caliperen nok til å få plass til den større skiva, så er det vel ikke andre deler en trenger? Hadde jo vært snedig med større caliper, som står i stil med skiva, men det blir plutselig mye dyrere....
  2. Tror det alltid er en calipermontasje, selv på orginalt. Det gjelder bare å finnne riktig type montasje som setter caliperen så mye lenger ut at det passer. Vet at noen A4 og A6 kommer med 288mm skiver bak. Kanskje noe her passer??? BTW: Sjekket litt nærmere, og ble litt i tvil om det er 256 eller 233mm skiver bak orginalt... Er ihvertfall 312mm forran.
  3. Jeg vurderer å sette på 288mm slissa skiver bak på Seat Leon'en min. Den har orginalt 256mm skiver. Jeg har 288mm slissa skiver ligende, og det hadde jo vært greit å få brukt de. Regner med jeg trenger et avstandstykke for å få caliperen lenger ut. Gidder ikke å bytte caliper, da det blir for dyrt. Noen som har noen tips her?
  4. Jeg skal straks sette på body kit på bilen min. Jeg har ikke lakkert noe særlig før, så jeg setter bort lakkeringsjobben til en proff. Tenkte alikevell jeg skulle gjøre jobben enklest mulig for lakkreren, så det ikke koster mer enn det trenger. Passformen skal visst være god, ifølge en som har kjøpt samme kittet til sin bil. Renger imidlertid med litt finnish-arbeid før lakken legges på. Selgeren sier også at en må regne med en liten jobb på å pusse ned delene litt, ifølge han en times tid om lag. Det kan jo også tenkes det kan være litt ugjevnheter / hakk i delene som må utbedres. Hvilket produkt anbefales for å utbedre dette? Kan en bare legge sprøytesparkel over og pusse ned? Først med grovt og så finere og finere. Hvor fint skal en avslutte med? Ser noen nevner gel-coat. Bør det legges på? Hvordan behandles dette? Pussing på samme måte? Jeg skal lakkere en forfanger hos lakkereren også. Denne er orginal og ferdiggrunnet. Tenkte derfor kanskje å grunne body kit'et også. Er det er dårlig idê , når en først setter ut jobben til lakkerer? Bør de ta grunninga også for å få god finnish? Evntuelle tips om type grunner hadde vært supert!!!
  5. 4 stk dekk i bra stand kjøpes. 235-45/18 er også aktuelt.
  6. Jeg har et sett MOMO GTR 18" felger som har fått smake litt fortauskanter... :-( Men... heldigvis er det ganske små flekker med lakk som er borte. Hvordan er beste måte å fikse dette på? Om det finnes noe felglakk som er lik den lakken som sitter på tror jeg det kan bli ganske ok igjen. Må sikkert pusse litt på metallet der skaden har skjedd. Noen som vet hvor en bør henvende seg eventuelt?
  7. Heisann! Jeg fikk tips om denne linken av Zamot. Jeg kjører rundt i en sort 2001 Seat Leon 20VT 4. Jeg har hatt den i litt over ett år, og må si jeg er veldig fornøyd med den! Bortsett fra 18" MOMO GTR felger og litt motortriksing er den orginal. :boxing
  8. Ja, det er sånne Biltema bolter jeg tenker på. Men du mener at de ikke senker noe??? De burde jo senke så mye en vil skru fjærene ned de... Men kjøreegenskapene er vel en annen sak, ja.
  9. Tenker på å senke bilen (Seat Leon), men er ikke sikker på hvor mye jeg skal gå for, og om det egentlig er verdt pengene (og alt styret...) Tenker derfor at jeg skal sette på noen sånne "senkebolter" som strammer sammen fjørene. Da kan jeg se hva som ser ok ut, og om det ser ut til å være verdt pengene. Det koster jo under 150,- for et komplett sett, så det er jo en billig test. MEN... hvordan vil bilens kjøreegenskaper være mens dette står på. Tenkte å ha det på en stund, så jeg ser hvordan det er med skraping, hull i veien og sånne ting. Kjiipt om kjøreegenskapene er helt i bøtta mens jeg sjekker dette. Så blir det som før, stivere eller bare helt ..... Noen som har erfaringer med dette?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår