Lakken er strøken, jeg gadd bare ikke vaske den før jeg tok bildene. Den står i opplag i vinter, så jeg orker ikke vaske den for en helg i mnd. :)
Det er OZ Futura III ja, skrudde 18 tom. 8 framme og 9 bak. Med Bridgestone Potenza S-03 Pole position i dim 225/40 ZR18 og 255/35 ZR 18.
Opprinnelig en 94 modell 2.0 DOHC registrert i mars 95, komplett og godkjent ombygd i fjor vinter til Scorpio 24v Cosworth. (Meget seriøst ombygd, jeg brukte 4,5 mnd på det og overhalte mange komponenter. Det eneste som er igjen av den opprinnelige DOHC'en er karosseriet, støtfangerene og taktrekket.) 109.000 km har den gått, og fungerer veldig fint, bortsett fra automatkassa som tok kvelden i sommer.
Denne skal ut i juleferien, til fordel for en forsterket og nyoverhalt 2,9 MT75. I tillegg til en sinterclutch. Det er det ene snackset. Ellers har den Bremboskiver og Mintex klosser. Samt lakkede Calippere. Om det ble pent kan selvfølgelig diskuteres.. Har delte meninger om det selv.
Den er ganske brutalt senket foran, faktisk for mye.. Så understellet skal oppgraderes med coilovere foran, og nye fjører og Konidempere bak. Disse skal få følge av Cambershims fra Jon Jamtvedt. (hater forder som skrever med "bakbena")
Motoren er foreløbig standard, og inntil midlene innbefinner seg vil den være det. Har ikke troa på halvveis tuning og lettvinte løsninger. Men et KN-filter og litt pynt kan det hende finner veien under panseret, vi får se.
Interiøret er nesten det morsomste på hele bilen: Det er hentet fra en Ghia Executive utgave, det som du kan forestille deg er elektrisk er faktisk elektrisk. Til og med baksetene.
En liten oppsummering av utstyr:
Aircondition
CruiseControl
ti-veis el.regulerbare bare seter foran
toveis regulerbare seter bak
el.ruter foran og bak
el.speil
el.oppvarmet rute foran og bak
ekstralys her og der
originale komponenthøyttalere. (de er faktisk ikke så verst, til å være ti år gamle, men de skal jo selvfølgelig ut til fordel for noe bedre)
Øhh.... Tja, det er sikkert mer, men jeg husker det ikke for øyeblikket. :)