Gå til innhold

jan-erik

Bruker
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om jan-erik

  • Bursdag 06/01/1974

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    MR2 Roadster
  • Biltype (eks Audi)
    Toyota
  • Årsmodell (eks 1995)
    2000
  • Yrke eller sivil status
    IT-konsulent
  • Motor (eks 1.6)
    1.8

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.jan-erik.net
  • Bosted
    Sundvollen

jan-erik's Achievements

  1. Blir nok mest inboard, da jeg ikke har film utenifra. Pudding har fått materiale fra meg og flere andre, så kommer nok noe proffe greier av han snart. Fin slutt ja :-) Siden det er min bil og jeg som kjørte kan jeg nok berolige alle med at ting gikk bra. Var vel 20-30 cm klaring til autovernet når det stoppet til slutt.
  2. En liten teaser på 2:30 ligger her: Er stort sett film fra bullet cam festet på min Porsche 968 Club Sport. Pudding har jo filmet masse utvendig også, men det kommer vel senere. Veldig dårlig throughput på downloadinga, så ha tålmodighet.
  3. Jeg har forhåndsbetalt i går, og gleder meg som en unge :) Ellers enig med Eirik i det han skriver ang. pris kontra hvor mange som kommer. Men 650,- er grei pris å betale om man får kjøre mye og har muligheter for å få instruktør med i bilen.
  4. Høres veldig fristende ut, bra tiltak. Ser gjerne at du får med noen racing kamerater av deg så man kan få litt mer ut av sporvalg og slikt, og at man kan prøve å kjøre litt effektivt. Kjedelig om det bare blir breisladd og oppsett kjøring i alle svinger, slik at de som vil kjøre effektivt blir liggende bak og stange. Greit å eventuelt sette av en bolk til driftetrening til de som vil det. Har kjøpt meg en '95 Porsche 968 CS, så greit å få litt erfaring med denne før turen går til ACR i juni. Min gamle bil, Toyota MR2 MK3 med Trial og TRD bodykit, er forøvrig til salgs :-)
  5. Takk for det, det varmer når det kommer fra en som lager så mye bra filmer som du. Filmen blir nok litt lang, men de som kjører vil jo ha mest mulig med av seg selv som du sier. Er også litt begrenset med råmateriele enn har til å få laget noe avanserte greier. Skulle nok ha filmen noe mer selv, men ikke lett når man også skal kjøre, og jeg liker å kjøre mye!! Har akkuratk kjøpt meg et Sony 21CWSHRX bulllet kamera for å koble til mitt Sony PC350 kamera. Håper å få til litt kul filming fra bilen også da. Trenger imidlertid en slags festeordning for å få kameraet litt ut fra bilen. Kenneth Moen hadde det på Gatebil i september tror jeg. Vet du hvor jeg kan få tak i noe slik? Og ja, MR-S er en morsom liten bil som kanskje ikke så mange har fått øyene opp for enda. Bilen er forøvrig til salgs grunnet behov for bakseter.
  6. Har ikke sett Bilsport sin Superstage, men vil tro det er noe lignende. Oppsettet på Gardermoen er det samme som bladet "Drive" brukte i sine tester. Øvelsen går ut på å kjøre en lang sving, så slalom øvelse, aksellere for så å stoppe helt opp. Ta i gang igjen rundt en u-sving, så gjennom elgtest, slalomøvelse'n igjen andre veien, og så gjennom langsvingen igjen som også nyper på slutten. 1. Hakke peiling. Folk som står å prater ved siden av når en filmer snakker om så mangt, tydelig at også noen i bilmiljøet følger med på Cæsar :D 2. Minst folk som liker :( ??. MR2 MK3 er en meget undervurdert bil som er utrolig morsom å kjøre. Bilen min er helt orginal med 140hk. Det satt riktignok på noen 5 år gamle dekk bak som var meget harde, og som sammen med det kalde været gjorde at grepet var dårlig. Fikk ikke noen gode tider på det som er med i filmen, da slik kjøring gir forferdelig dårlige tider. Gikk bedre senere på dagen, men ingen film fra det. Impreza'ene showet jo også litt, særlig 22B'en. Nå var jo meningen med hele opplegget å kjøre så raskt som mulig, og slik showkjøring gir definitivt ikke gode tider. Men når man har ødelagt en potensiell bra tid med først å få en sladd, så er det bare å holde gassen inne og lage litt show :D Til de med lydproblemer så er det bare å si at alle filmene er i Divx 5.03 codec. Gå inn på http://www.divx.com og last ned siste versjon av divx.
  7. Har fått lastet opp film fra kjøringa der. Så om noen herifra var med og kjørte så er filmen her, og for eventuelt andre som har lyst til å se. Innholder diverse Nissan 200SX, en Skyline, Honda Prelude, Ford Focus RS, Mitsubishi Eclipse, div. Subaru Impreza WRX, Toyota MR2 MK1-MK2 og MK3, Toyota Supra MK3. Film Divx høy kvalitet (18:30 min, 200MB): http://bilder.ts-ogn.no/contrib/Jan-Erik/Stage%20Drive%20Gardermoen%209.10.04/Stage%20Drive%209.10.04%20Gardermoen%20Divx.avi Samme film i Divx lav kvalitet (18:30 min, 91MB): http://bilder.ts-ogn.no/contrib/Jan-Erik/Stage%20Drive%20Gardermoen%209.10.04/Stage%20Drive%209.10.04%20Gardermoen%20Divx%20lav.avi Min egen Toyota MR2 MK3 med publikumsvennlig kjøring: http://bilder.ts-ogn.no/contrib/Jan-Erik/Stage%20Drive%20Gardermoen%209.10.04/Stage%20Drive%209.10.04%20Gardermoen%20-%20Toyota%20MR2%20MK3%20Divx.avi Ford Focus RS-en som dro i en liten voll: http://bilder.ts-ogn.no/contrib/Jan-Erik/Stage%20Drive%20Gardermoen%209.10.04/Stage%20Drive%209.10.04%20Gardermoen%20-%20Ford%20Focus%20RS%20krasj%20Divx.avi Høyre klipp og lagre som.
  8. Var der bare lørdagen, og kan skrive under på at det var veldig vått. Gikk jo greit når man stort sett satt i bilen og kjørte mesteparten av tiden :-) Var min første kjøring på Gatebil, men har kjører ellers veldig mye på andre treff. Var vel derfor en av de føste gangene jeg fikk teste det å kjøre brett og publikumsvennlig :-) Gikk veldig bra i ca 90 runder, men var litt uheldig på slutten. Etter en å ha ligget brett gjennom hele langsvingen bommer jeg på utgangen og skjærer rett ut igjennom sandfella så sandspruten står. Endte med en ødelagt frontfanger og noe annet småtteri, men pytt pytt, gøy var det :-) Så håper noen fikk filma litt sladding med den røde stylede MR2 MK3-en, hadde vært artig å sett hvordan det så ut utenifra.
  9. Bilen selges med tungt hjerte grunnet behov for bakseter. Innbytte i Porsche 944 turbo, 964 Carrera 2 eller 4 kan vurderes. Annonse på Finn.no
  10. Ufattelig trist å høre om, og så forferdelig meningsløst. Kjente ikke Øystein selv, men har kjørt sammen med han på banetreff en rekke ganger, sist på Sommertreffet på ACR i juni. En utrolig dyktig sjåfør. Våre tanker kommer til å gå til Øystein og hans familie under morgendagens kjøring med Norsk Sportsvogn Klubb på Rudskogen. Øystein var meldem av NSK og en ivrig deltager på våre banetreff. Kondolerer.
  11. Må bare få si meg helt enig med Silverboy. Dette var helt topp og må gjentas! Artig med mange forskjellige elementer. Var jo noen feite breisladder med sikkelige satsing. Når det i tillegg ble ei Stage Drive løype så fikk alle sitt, både de med mye og lite hk.
  12. Jeg kjenner ikke saken, og var ikke leder for kjøringen heller. Synd du måtte betale 300,- for de 10 minuttene, du ble vel ikke tvunget til å betale de, og om du hadde betalt tidligere på kvelden syns jeg det er rart du ikke fikk de tilbake igjen siden det kun ble 10 minutter. Men nok om det. Men, lisensierte biler kan <U>IKKE</U> kjøre sammen med vanlige biler. Så de som kommer med lisensierte biler pleier å ha kontakt seg imellom slik at det blir såpass mange at det blir kjørt egne heat for disse. Verre er det ikke. Så selv om det var lite biler så gikk det ikke. I tillegg står gjerne noen av oss flaggvakt halvparten av tiden, og vil da gjerne kjøre mest mulig den andre halvparten. Når det gjelder prøveskilt så tillates dette normalt ikke, men vi kan gjøre visse unntak. Om dette føles som urettferdig så tar vi dette til etterretning og vil ta opp dette på møte før neste kjøring. Når det gjelder tilfellene med prøveskilt denne dagen så hadde den hvite Nissan'en sorte rallyskilt. De andre prøveskiltene var "bilforetning" skilt, dvs permanente prøveskilt med betalt kaskoforsikring mm. I tillegg ble det gjort en vurdering av hvilken stand disse bilene var i. En Audi S4 V8 var den ene, samt en Ferrari 360 Modena. 360-en kjørte kun 10 minutter på slutten, og det var vel sammen med deg. Dere greide begge å snurre i løpet av de 10 minuttene etter det jeg fikk med meg, eller?? :-) Tragisk eller ikke så er du hjertelig velkommen igjen. Et lite tips er å ta kontakt i forkant angående litt spesielle ting som lisensierte biler. På http://www.sportsvogn.no står også info om kjøringen, samt at det er et diskusjonsforum der hvor man kan komme med spørsmål og lignende angående opplegget. Innlegget her er i egenskap av meg som privatperson. Men som medlem av Norsk Sportsvogn Klubb, samt at jeg sitter i banekomiteen, så syns jeg det var greit å svare på noen spørsmål angående kjøringen vi hadde. Om noen har ros/kritikk så kom gjerne med dette på diskusjonsforumet til Norsk Sportsvogn klubb også, hvor de rette personene kan svare på spørsmålene.
  13. Hyggelig å høre at folk trives og liker kjøringen på treffene som Sportsvognklubben arrangerer. Pga. av litt ferie nå og det meeeget ustabile været her på østlandet så ble det lite ventetider på de som skulle kjøre. Noen ganger er det flere biler på kjøringene, og da kan det bli kanskje 10-15 minutter venting, men så langt har det blitt mye kjøring på de 4 timene for folk. At folk må opp av sandfella tar dessverre mye tid, men er sjelden det er mer en 1-3 tilfeller i løpet av en kveld som vi må ut å taue opp eller inn noen. Var en Civic Del Sol som var litt uheldig og endte baklengs opp i vollen i svingen etter oppløpet. Gikk bra med sjåfør og bil, og banen var klar etter et par minutter igjen. Kommunikasjon med flaggvakter via radio er et veldig godt hjelpemiddel til å ha full oversikt over det som skjer på banen, og til å luke ut kjøring vi ikke vil ha noe av. Oppstilling av bil til sladd gjennom sving , og ukontrollert sladding gjentatte ganger er ting det blir svartflagget for. Det samme gjelder ufine forbikjøringer. At noen ligger litt sidelengs i utgangen av en sving er helt OK så lenge ikke de bak blir berørt, og at man har kontroll. Litt gøy kan man jo ha :-). Når det gjelder tider så blir det for min del bare at man har fått tidene av noen som har stått og klokket rundene, så veldig vitenskapelig nøye blir det jo ikke, men gir jo en liten pekepinn. Vet noen har laptimere som kan brukes ved depotet, men all banekjøring i Sportsvognklubben sin regi skjer uten tidtakning. Skal tidtakning skje blir kjøringen underlagt NBF sine bestemmelser og lisenskrav. Det vil bli arrangert en sprintcup i samarbeid med Porsche klubb Norge senere i år, mer info også der på http://www.sportsvogn.no.
  14. Å kjøre på bane blir man aldri lei :-) så blir nok flere turer på deg kan jeg nok garantere. Om man har 100 eller 400hk så kan man ha det like gøy med banekjøring. Kjørte selv på 1:13,20, og er bra fornøyd med det. Er vel det beste jeg har kjørt på Rudskogen, og bilen har orginal motor/understell. Etterhvert som sporvalg og bremsepunkter sitter bedre og bedre så kommer også rundetidene. Og ikke minst må man bli vant til bilen. Håper folk syns det er artig å kjøre på Sportsvognklubben sine banetreff, selv om mange kanskje syns vi er litt strenge med hensyn til sladding/forbikjøringer og slikt. Men det er fordi det blir lagt stor vekt på at det ikke skal skje skader hverken på førere eller materiell. Er jo til tider dyre doninger som er utpå, selv om det også så klart er like surt å skade en billig bil. Noen av bilene som var utpå: Ferrari 360 Modena, Porsche 911 GT3 RS, Porsche 911 GT3 Club Sport, Porsche 911 RS, Corvette (race rigget), Morgan (race rigget, skal kjøre 24timer LeMans i år), Lotus Elise, Lotus Caterham, Mazda MX-5, Toyota MR2 Roadster, Mitsubishi EVO, Fiat Barchetta, Subura Impreza GT Turbo og WRX, Audi S4, Honda Civic Del Sol, BMW M3 E30, Ford Sierra Cosworth, Ford Escort MKII, Porsche 924, osv. og sikkert mange flere som jeg har glemt. Neste kjøring er søndag 8. august hvor NSK har leid banen hele dagen. Se www.sportsvogn.no for mer info.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår