Gå til innhold

rsa

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om rsa

  • Bursdag 06/27/1977

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil
  • Modell (eks S4)
    323 LX
  • Biltype (eks Audi)
    Mazda
  • Årsmodell (eks 1995)
    1987
  • Yrke eller sivil status
    Tekniker
  • Motor (eks 1.6)
    1,5
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Wunderbaum

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Akershus / Skedsmo

rsa's Achievements

  1. Å fy f! Fikk helt sinnsykt trøkk i LX`en i nedoverbakken fra Skjetten i dag. La inn andre og trodde setet skulle knekke bakover... Helt rått ass...
  2. Tjohei. Det dreier seg om en mazda 323 fra 1987. Km 61500. 1.5l Grunnen til at jeg justerte litt opp på tomgangen var fordi den lå ganske lavt på tomgang, noe som førte til at den "ristet" litt på tomgang. Ligger nå ca på 1000 rpm på tomgang og "ristingen" er borte. Har byttet plugger og luftfilter.
  3. For å gi et eksempel: Hvis jeg justerer opp tomgangen med et par hundre omdreininger, for å få bilen til å gå "penere" på tomgang, vil dette føre til at jeg får for høye verdier på utslippsmålingen ved eu kontroll?
  4. Jeg tenkte også at turtallsviseren ble dratt nedover av strømforbruket, men det skjer ved "alle turtall" hvis det er mye bass inne i bildet. Fikk en elektrokompis til å måle samtidig og det var normalt. Vaieren for turtallet sitter laaaangt unna bassen, så det må være vibrasjoner i hele bilen som gjør dette.snodig
  5. Nei har ikke opplevd at den ruser seg opp når den er varm. I dag stod den 8 timer i kulda og startet på andre forsøk. Hvis jeg prøver å kjøre med en gang, kvæler bilen seg. Den pleier å gå opp i turtall når den starter og så går det vanlighvis gradvis nedover til bilen stopper. Etter et minutt eller to går det greit å kjøre igang, men den fusker litt hvis jeg gasser mye, den første kilometeren.
  6. Er det noen som vet hvor mye tomgangsjustering har å si på måling av avgasser ved EU kontroll?
  7. Tipper det er som fastone sier, at det er en sjekk av chocken som må til. Motoren er god som gull etter min bedøming. Hvis noen andre der ute kjenner til lignende, er jeg glad for kommentarer. Takk til alle så langt. Er det foresten noen som har heftig bassutstyr i bilen her? Opplevde her om dagen at bassen fikk turtallsviseren til å hoppe...Nå detter vel bakruta ut snart.....
  8. Er spent på hvordan denne Mazdaen går til sommeren, da jeg fikk den i Januar/ Februar. Tror nok bare det er noe småpirk som skal til for å løse denne kaldstartproblematikken, da bilen ser så og si ubrukt ut. Har prøvd REDEX bensintilsetning for å se om det kunne rense opp noe, men etter 30 mil med denne, så ser det ikke ut til å hjelpe. Her nede ligger temperaturen på -10 - 15 om natten nå. Det er jo automatchoke på denne bilen , men jeg vet ikke helt hvordan denne blir styrt. Jeg vet det er et vakumprinsipp som er med på styringen, men det er det jeg vet.
  9. Er det noen som har noen forslag på hva som kan sjekkes på min Mazda 323 LX? Bilen er fra 1987 har kun gått 62000, tidligere eid av en overforsiktig pensjonist. Problemet er at den er lei å starte når den er kald. Bilen bruker to, tre forsøk på å starte. Da går turtallet opp, og så raser det ned og bilen stopper. Hvis den får gå litt på tomgang blir den fort normal, men den fusker og lugger litt de første minuttene. Bruker jeg derimot motorvarmer en stund, så går den og starter upåklagelig. Har sjekket at chockespjeldet legger seg på ved kald motor. Har prøvd å smøre de bevegelige delene på forgasseren. Har byttet plugger og luftfilter. Hva slags bensin går denne bilen best på? Bruker selv 95 blyfri, kan den gå bedre på 98 blyfri? Er takknemlig for gode råd, hvis noen har noen tanker?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår