Gå til innhold

Tomcat

Bruker
  • Innholdsteller

    37
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Tomcat

  • Bursdag 06/19/1980

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    cars,audio,etc
  • Modell (eks S4)
    Eclipse GSX
  • Biltype (eks Audi)
    Mitsubishi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1997
  • Yrke eller sivil status
    Flymekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    2,0 turbo

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Jessheim

Tomcat's Achievements

  1. Kompresjonstesten min sier jo egentlig at jeg har slitte stempelringer, men med tanke på at bilen kun har gått 100k så virka det mer logisk at det måtte være sota ventiler. Men teorien din har jeg ikke tenkt på...hmm Hvordan foregår en "hjemmemetode" av en slik test da? Sette på lufttrykk og ta tida før trykket er borte, noen som har en walk trough?
  2. Hva med denne metoden, noen som testet? BMW CCN Rogaland - Innvending motorvask.
  3. Tok en kompresjonstest av en 1,3 Lancer 1999 100000km og kom fram til et heller dårlig resultat.(se under) Tror dette har med at jeg har kjørt en god stund med for fet blanding som har produsert mye uforbrendt bensin i brennkammer, som også har satt seg rundt ventiler og ventilsetene. Og dette forklarer igjen de ulike resulatetene av kompresjonstesten. Spørsmålet er, finnes det en metode å rengjøre ventilene på uten å demontere hele hælvete? Hørt at Shell V-power kan hjelpe litt? (Alle verdier i bar) test1: 9 12 12 15 test2: 9 12 12,5 14 test3: 9 12 12,5 14,5 test4: 9,5 11 13 14,5 så med en skvett olje: test5: 10 12 14,5 16 test6: 10 12 15 16
  4. Har riktignok gjort det på en lancer -99 model, men der fant jeg bare en plugg som lå på passasjer sida bak hanskerommet med masse a/c og vifte komponenter i veien, så jeg endte opp med å bore rett bak pedalene. Husk å behandle metallet etter boring da, ikke så dumt å få det tett i hullet heller.
  5. Har ikke anskaffa enda og er ikke sikker på pris, men etter å ha sett på andre liknende telt så ligger de på 5000-10000. http://www.trimogtrivsel.no/nettbutikk/catalog/index.php?cPath=101_127&osCsid=e5c49dd2764f167e0bac9b2f792f9871 http://www.telt.as/List.asp http://www.jbtrading.no/?innhold=lagerhall http://www.bassengogfritid.no/telt.html http://www.h-as.no/lagringstelt.htm
  6. Nei men da kjører vi på, så får de heller bare klage :iconsm Takk for hjelpa
  7. Så det eneste jeg risikererer å få et dårlig forhold til naboa? Er det ikke noe regler i forhold til om det er en midlertidig konstruksjon eller ikke, og i forhold til hvor lenge den skal stå der?
  8. Ønsker å sette opp et lager/garasjetelt på 23m2 på gårdsplassen, lurer på om det kreves noe form for godkjenning til dette? Noe sånt som det her: Her skal det stå inn mot garasjen:
  9. Det er visst nok snakk om vinterlagring på sommeren:) Fra NÅ (28/6) og ca en måned fram i tid. Så visst noen vet om noen plasser rundt Gardermoen/Jessheim og ned mot Lillestrøm så tell me!
  10. Har nok ikke 4hjuls sving nei, er vel Prelude og diverse andre biler som har det. Dessuten er det en 97 model GSX jeg har...veldig viktig:deng Men nå skal den selges iløp av sommern, skal bare shines opp først. Hilsen kollegaen din...
  11. Tomcat

    Turbo ?

    Har løsninen for deg! :well http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Fake-Turbo-Sound-BOV-Blow-Off-Valve-Mitsubishi-Eclipse_W0QQitemZ8057437119QQcategoryZ33742QQssPageNameZWD1VQQrdZ1QQcmdZViewItem
  12. Tomcat

    Turbo ?

    Ser bilen du viser til ikke har turbovinge, med andre ord skulle man tro den ikke hadde turbo installert. På en anne side så oppgir selger at den har 220HK ++, so who knows? Hvorfor ikke ringe?Av det jeg har erfart av å lese mye amerikanske forum, så vil jeg med en gang si...vil du ha en bil med turbo så kjøp den original med turbo! Det man sitter igjen med når man har lest mye forum om turbo konvertering er at det for det første er mye jobb, for det andre går ting ofte i stykker pga av at drivverk/interne motor deler/fuel system osv ikke er bygd for et turbosystem og man ender opp med å skru mer enn man kjører bilen, for det tredje koster det mye kroner for selve delene og når ting i tillegg går i stykker så vil du fort ende opp med å ha betalt mer for hele greia enn du ville om du hadde kjøpt en bil med originalmontert turbo i første omgang. Men om du alikevel vil prøve deg, for det er fullt mulig så har du et kitt her: ca 2200$ http://www.sportcompactonly.com/product.aspx?p=102168&c=43&l=2 Her kan du lese om turbo konvertering av den kjipe 420a motoren til Chrysler som står i RS og GS utgaven av Eclipser. Kom igjen, Go for GST/GSX med ekte Mitsubishi turbomata 4g63! http://www.dsmtuners.com/forums/forumdisplay.php?f=28
  13. Helt nye Bosch P/N: F1020-65379 Røde tennkabler 4 stykk naturlig nok. Passer til alle Mitsubishi Eclipse 90-99 med Turbo. (altså GST/GSX/Spyder GST) Har 3 sett, så kom igjen å kjøp! tvestnes@hotmail.com tlf: 48068721 Driver å bestiller deler til min GSX og bestillingen min blei fukka opp med diverse forvekslinger, så i steden for å få 4 tennplugger og 1 sett med tennkabler...ja du gjettet riktig!!...så fikk jeg det omvendte! Delene er fortsatt på vei fra statene, men i løpet av 1-2 uker så er de her i Norge.
  14. Helt nye Bosch P/N: F1020-65379 Røde tennkabler 4 stykk naturlig nok. Passer til alle Mitsubishi Eclipse 90-99 med Turbo. (altså GST/GSX/Spyder GST) Har 3 sett, så kom igjen å kjøp! tvestnes@hotmail.com tlf: 48068721 Driver å bestiller deler til min GSX og bestillingen min blei fukka opp med diverse forvekslinger, så i steden for å få 4 tennplugger og 1 sett med tennkabler...ja du gjettet riktig!!...så fikk jeg det omvendte! Delene er fortsatt på vei fra statene, men i løpet av 1-2 uker så er tennkablene her i Norge. Og ja jeg vet det finnes et eget kjøp/salg forum. Men vi Eclipse turbo eiere er så unike at vi bare må missbruke bilforumet litt...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår