Hej!
Lägger in denna annons för min kompis Andreas;
Bilen säljes till förmån för rör-chassi!
Prestanda med oöppnat originalblock och mindre modifieringar:
0-100 = ~3.5 sek
201m = 7.600s och 157.85km/h
402m = 11.74s och 194.45km/h
Effekten är ej uppmätt, men uppskattad till ~500hk med tanke på sluthastighet och vikt.
Bilen har sedan dess fått följande modifieringar:
MOTOR (Buick 3.8L V6):
- komplett balansering, toppdeckat, o-ringat samt .030 överborr (av SPM Motor)
- koppar packning
- 3/4" gördel samt stålöverfall, ARP-studs
- kulpenade stakar med ARP-bult
- JE .030 lättviktskolvar
- Comp.Cams hyd.rull kam-kit med härligare lyft
- Stage Poly motorfästen
Toppar:
- portade (av SPM Motor) och matchade mot insug
- 115lbs ventilfjädrar
- ARP-bultar
Insug:
- nedre insug matchad med packning mot topparna (av SPM Motor)
- polerat 70mm spjällhus och plenum samt RJC Powerplate (original = 58mm)
- 3.5" insugsrör samt 3.5" LS1 Maf
- 3" up-pipe från IC´n
- modifierad original-IC samt eventuellt en vattenkyld custom
Avgas:
- 2.5" ATR crossover
- 3" ATR downpipe med cut-out
- extern ATR wastegate
- polerad Garrett 67mm, GT-kompressor och Q-trim avgashus
Växellåda:
200-lådan är utbytt mot en kraftigt preppad och modifierad TH400:
- fullt manuellt (reverserat) ventilhus
- elektronisk trans-brake
- Heavy Duty 34 element SPRAG
- 11" Switch Pitch turbin, 1400 lågstall och 4000+ högstall
Drivlina:
- Spohn Heavy Duty kardan
- renoverad 9-bult bakaxel med uppdaterad utväxling 3.73:1
Chassi:
- Spohn justerbar panhard
- Spohn justerbar torque-arm
- Global West svetsad Sub Frame Connector
- QA1 justerbara bakre dämpare
- Svetsad skyddsbåge med extra stötta
Bränsle:
- 72lbs spridare (~760cc)
- justerbar bränsletrycksregulator
- Walbro 340 bränslepump med "hotwire-kit"
- progressivt metanol-tillskott
Diverse:
- PLX Devices MX500, bredbandslambda med logg
- Autometer Z-Series EGT
- Autometer Z-Series Laddtryck
- Autometer Z-Series Vxl.låds temp
- B&M Console Megashifter
- Shiftlight
- Original ECM samt ECM modifierad för P&H (låg-ohmiga spridare)
- MAF Translator+ samt Extender Extreme-chip (ökar MAF´ens avläsningsområde upp till 767gr/sec)
Det medföljer MT ET Streets 28*11.5-16 på original fälg, samt ett par besiktningsfälgar (grå diamond-spoke) med godkända däck.
Bilen har ingen AC inkopplad, men alla prylar medföljer på sidan om.
Priset är 160.000kr och då är bilen självfallet fullt gatlegal, besiktigad samt reggad med skyddsbåge. Jämför detta med en original (eller smått modifierad originalare) som skall importeras, fraktas, skattas och därefter regbesiktigas, vilken hamnar på 130´-140.000kr
Vid seriöst intresse, kontakta mig via PM eller mail för mer information. Många bilder finns.
andreas@turbolunkan.com
070-248 80 85
http://www.turbouffe.com/images/011_8b.jpg
http://www.performerz.nu/media/upload/resize_of_tta.jpg