Gå til innhold

caglar

Bruker
  • Innholdsteller

    1
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

caglar's Achievements

  1. Jeg skal straks levere inn min Mitsubishi Outlander etter å ha leaset den i 3 år. Jeg har vært dum og glemt å ha bilen på service. Det vil si, jeg hadde det etter 1 år, men så gikk det 2 år før neste service, som var nå nettopp. Likevel har ikke bilen gått lenger enn 27000 km totalt, så egentlig er serviceintervallet fulgt i den grad at service nummer 2 skal skje før 40000 km kjørt. Men ja, man skal jo HELST ha den inn hvert år (det som kommer først av kilometerintervall eller tidsintervall). Nå som jeg hadde den på service på år 3, så stemplet de likevel i rute 2 i serviceheftet. Det tar jeg som et godt tegn, for da virker det ikke som om det er hoppet over noen servicer. Problemet oppsto når jeg snakket med forhandler på telefon tilfeldigvis om dette. Han mente at jeg kan bli krevet for ca 12% av bilens restverdi pga at jeg ikke har fulgt bilens serviceintervall. Dette ser jeg er en greie de har begynt med, etter å ha søkt litt rundt. F eks https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2018/02/14/195371987/a-droppe-service-kan-bli-din-dyreste-forglemmelse Bilen tilhører egentlig et eksternt selskap, som forhandler mener kommer til å kjøre på og kreve meg for så mye penger de klarer på bakgrunn av dette. Men forhandler sier at han skal prøve å ordne dette for meg. Han sier at jeg ikke må finne på å levere den til eierselskapet - men at han heller skal prøve å kjøpe den av de - for så å selge den med "bruktbilgaranti". Da slipper jeg unna med halvparten mener han. Først sa han at jeg kom til å måtte betale 30000 til eierselskapet, men andre gang jeg snakket med han var det plutselig 40-50 tusen. Han vil også at jeg skal ta bilen på service en gang til ganske fort, for å ha 3 stempel i heftet. Selv om den var på service for 2 uker siden og det ikke var noe galt med bilen. Det gir jo null mening for meg. Jeg klarer ikke helt å tro på forhandler når han sier han skal prøve å "hjelpe meg". Jeg føler at det er noe som skurrer. Har jeg grunn til å være skeptisk? Eller har. han rett i at selskapet som eier bilen kommer til å flå meg uansett? Så det jeg egentlig lurer på, er om jeg kan komme unna med at det har gått 2 år mellom service 1 og 2 når bilen kun har gått 27 000 km? Er dette tidsintervallet på service skrevet i stein, eller finnes det noen juridisk mulighet for meg her når jeg er langt under på kilometerintervallet? Setter pris på svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår