Mange takk for tipset.
Har fulgt oppskriften med kalibrering, ref video. Det hjalp nok noe på luftstrømmen. Tok ut pollenfilteret og kjørte vifta, det gjorde ikke noe forskjell så filteret er ikke årsaken. Lufta som kommer ut ved nedkant frontrute er ikke spesielt varm. Kjenner med hånda på rørene inn til varmeveksler at varm side er så varm at jeg ikke kan holde på den og retur roret (kald side av varmeveksler) holder litt over kroppstemp. Mao blir det borte noe varme og lufta holder riktignok høyere temp enn utelufta men altså ikke som da bilen var ny i 1999. Kan det anbefales å montere ut varmeveksler og sjekke om den har fylt seg med støv og skitt (til tross for pollenfilter) og samtidig spyle den for evnt avleiringer innvendig?
Bilen har jo noen år på nakken og er vel godt over sin beregnede levetid, og selv om vannpumpe og derved en del kjølevæske har vært bytta på 60000km intervaller så har ikke varmeveksler inne eller foran vært spylt ila alle årene. Kjølevæska i ekspansjonsbeholderen ser ganske grumsete ut (rustfarget).