Gå til innhold

nordcaddi

Bruker
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

nordcaddi's Achievements

  1. nordcaddi

    Død xl7

    Ja bilen ble kjørt inn på verksted, men dem tok av pumpe, startmotor og dynamo før jeg fikk motoren. Skal sjekke kablingen/kontakt mot ECM. Feilkode: tror det var PO340 han sa, det står kun "fortsatt feilkode på kamsensor" på regninga. Har også blindet av dyserørene for å se om en av injektorene sto konstant åpen. Ingen øking av trykk da heller. Har prøvd med startgass, da er det som om at den skal starte. Hiver seg til med en gang. Men stopper når det er fritt for gass i innsuget. Men får vente på nypumpa, i mellomtiden sjekker jeg kobling mot ECM. Takk for svar på tråden, skal legge inn info når jeg får pumpa etter påske.
  2. nordcaddi

    Død xl7

    Hei. Har sett på innleggene dine, så kunnskap om dette har du :) Verkstedet fikk ut feilkode på kamaksel sensor, selv om det var satt på ny sensor. Her har jeg ikke trekt nye kabler, men verkstedet sa at kabling var ok. Har snakket med pumpe leverandøren i dag, å dem sender ny pumpe. Da han også trodde at det kunne være feil på den overhalte pumpen. Uansett sa dem at trykket skulle komme opp selv om kamaksel sensoren var defekt.
  3. nordcaddi

    Død xl7

    Er det ingen som har noen ide? Nightking kanskje?
  4. nordcaddi

    Død xl7

    Har en 2003 mod xl7 med RHW motor som ikke vil starte, litt historie med bilen. Motor stoppet under normal kjøring, vet ikke om det var noen lamper som lyste da jeg ikke var med i bilen. Men den hadde vist røyklagt hele Narvik by før den stoppet. Merkeverksted undersøkte bilen, fant ingen feil. dem byttet trykkregulatoren på høytrykkpumpa uten at det ga resultat. Motor hadde fylt seg opp med diesel i bunnpanna. tok da bilen hjem og startet feilsøk da det kanskje var noen dyser som var konstant åpen. Prøvde å ta dem ut, men alle som har prøvd det på en RHW motor, vet hvordan det ender. Fikk tak i en brukt motor som gikk før den ble tatt ut og monterte den. Men da startet tenkingen, den ville ikke starte. Har studert forumet her inne med startvansker av disse bilene, å prøvd det som tenkes kan. Er det noen smarte ting som ikke er prøvd? Følgende er gjort.: Byttet veivakselføler (ny fra merkeverksted) plassert bakkant motor på gearkasse, byttet Kamakselføler (montert 1,2 mm fra kamhjul), byttet trykksensor, montert nyoverhalt høytrykkspumpe fra dieselgrossisten (komplett), sjekket kabling til trykksensor og regulator, for sikkerhets skyld trekte jeg nye ledninger fra ECU til disse. Kontaktene ble åpnet å nye kabler loddet på. sjekket og skiftet filter, sjekket at ikke registerreim har hoppet over (merke ved startmotor og kamhjul) merkeverksted sjekket også dette. Lavtrykkspumpe bak leverer 4,1 bar, målt av både merkeverksted og meg, når man kinner motoren får man kun 85 bar på høytrykksiden når man leser med diagnose. Returslanger er åpnet for kontroll under kinning, det kommer ikke diesel ut. Åpnet rørene til injektorene ,det kommer diesel når lavtrykkspumpa startes ved å sette tenning på, samt når man kinner motoren så kommer det litt diesel ut av rørene. ECU er ikke byttet da disse må programmeres inn i bilen igjen, men verkstedet sjekket den å sa det var ok. Merkeverksted hadde den inne igjen etter at alt dette var gjort, uten å få start på motoren. Noen som har gode råd?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår