Gå til innhold

OsloVolvo740

Bruker
  • Innholdsteller

    1
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

OsloVolvo740's Achievements

  1. Min Volvo 740 stoppet på motorveien i 70 km/t . Jeg fikk ikke start på bilen igjen. Jeg har byttet rotor, fordelerlokk og kjøpt nye pluggledninger. Alt det elektriske fungerer. Når jeg prøver å starte bilen kommer det flammer ut av forgasseren . Jeg har tatt av registerreimdekslet å sett at registerreimen er hel . Videre har jeg målt kompresjonen i sylinderne . Det var avvik på de 2 innerste sylinderne . Tørr test var sylinder nr1 14 bar , S nr 2 13 bar , S nr 3 7,5 bar, S 4 7,5 bar . Våt test med innsprøytet olje . S nr 1 14,8 bar , S nr 2 13,5 bar , S nr 3 9,5 bar , S nr 4 8 bar . . Oljen er svart . Kan ikke se at motorblokka har kokt. Det tyder på at det det ikke er kjøleveske i oljen eller at toppakningen har kokt . Det er 5 år og 21000 km siden jeg har byttet registerreim. Etter boka skulle jeg ha strammet registerreima nå . Kan registesterreima ha hoppet over et hakk ? Kan jeg prøve å stramme reima selv om den stoppet eller må reima innstilles på ny ? Ville ikke en slakk registerreim kommet med forvarsel ? Jeg har også tenkt på at termostaten kan være ødelagt . Kan det være selve fordeleren som er ødelagt ?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår