Jump to content
Bilforumet.no

kjeet

Bruker
  • Content Count

    5
  • Joined

  • Last visited

  1. Dersom det viser seg at dette faktisk løser problemet skal jeg skal ta kontakt med merkeverkstedet og høre hva som var begrunnelsen for at de trodde det var BCM'en og ikke en underliggende feil som holdt den våken, selv etter flere timer med feilsøking i to omganger. De sa selv at de såg et unormalt høyt strømtrekk, og når det ble forespeilet at det var BCM som var problemet var de 98% sikker på at det var feilen, så valget var mitt om jeg ville prøve å bytte. Jeg har jo naturligvis tillit til at disse verkstedene vet hva de prater om og valgte da å bytte. Jeg var i ettertid i kontakt med Hyun
  2. Update: Ser ut som bryteren i hanskerommet kan ha vært problemet. Fikk lest ut live-verdier hos et annet lokalt verksted, og etter ca 15 minutt etter jeg kom med bilen hadde funnet et problem. Da viste det seg at bryteren i hanskerommet pulserte on/off, on/off hele tiden, og dette medførte at BCM aldri gikk i dvale. Målte strømtrekk etter at jeg tok ut bryteren, det låg da stabilt på 12mA med peaker på ~20mA hver gang alarm-lampen blinket. Skremmende at et merkeverksted ikke gjør dette før de foreslår å bytte BCM, og da har de i tillegg brukt flere timer på feilsøking først. Bilen er park
  3. Da har jeg fått undersøkt litt mer. Når bilen har stått en times tid etter at den er låst to ganger og er "armert" så trekker den ca 300mA.. Jeg kom fram til at sikringen merket med "Luggage LP" var problemet etter å ha målt spenningsfallet over denne og brukt en tabell for å kalkulere strømtrekk, jeg fjernet da sikringen og det totale strømtrekket falt til ca 4mA. Så det er tydelig et problem her. Når jeg søker opp så finner jeg at 2011-2016 modell bare skal ha Luggage lamp koblet til denne sikringen, mens 2017 skal ha bl.a. BCM på denne også. Når jeg fjernet sikringen fungerer det ikke å lås
  4. Batteriet ble toppladet når det ble byttet ja. Da skal jeg sørge for å lukke og låse alt før jeg prøver igjen i kveld, og kommer til å måle i serie med multimeter for å få det så nøyaktig som mulig. Takk for hjelp så langt!
  5. Hei! Fruen har en Hyundai ix20 2012 modell som fungerer fint så lenge man kjører den hver eneste dag. Står den derimot over helgen så vil den ikke starte. Den var inne på verksted og fikk byttet BCM, da de trodde dette kunne være feilen, men de kunne ikke gi noen garanti for at det virket. Jeg har også byttet batteri da det fremsto som kaputt på batteritester. Bilen ble parkert fredag ettermiddag, og når jeg forsøkte å starte den i dag tidlig (mandag), så ville den ikke starte. Jeg låser den opp trådløst med nøkkelen, lysene skrur seg på og alt ser fint og flott ut til man prøver å vri om
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.