Hei takk for svar.
finner ingen lekkasje, og oljen er helt fin.
Når det var ca. 150 grader var fortsatt vanntemperaturen 90 grader. ventet i nærmere en time før jeg fylte på så motoren hadde lav temperatur.
Nå har jeg byttet termostat, den var ødelagt, den var knekt( delt i to når jeg tok den ut).
lufter og styrer, men oljeteperaturen stiger som vanlig, skrur av motoren når jeg passerer 115 grader på tomgang. Vanntemperaturen jobber seg opp til 90 grader og blir der, etter hvert slår vifte inn og ut som normalt.Ser ingen vanndamp eller lekasje når jeg lukker lufting og lokk.
Synes det hele er rart, når bilen har stått en stund, må jeg fylle på vann i røret som går ned mot motoren fra radiatoren, av en merkelig grunn blir det luft her hele tiden, etter det kan jeg kjøre mye lengre.Den presser all kjøleveska opp i påfyllingstanken, og synker etter en drøy time.
Kan noe være tett, rart at vanntemperaturen er ok, er det verdt å bytte pumpe, eller er dette bare tull?
Når du nevner det så bruker den mulig litt vann, vanskelig å si når man lufter, ser ikke noe lekkasje under bilen
Bilen sviver fint som før, ikke rar og ser ikke noe i olja eller eksosen, varmeapparatet er det god varme i.
Følger veldig med på temperaturen så det ikke tar helt avgårde.
ser fin ut under oljelokket og mot ventilene, skal bytte dette straks sammen med filter.
Mulig motoren begynner å reise i grava her? hun får ikke lov til det enda :P