Gå til innhold

frederico

Bruker
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

frederico's Achievements

  1. Hei takk for svar. finner ingen lekkasje, og oljen er helt fin. Når det var ca. 150 grader var fortsatt vanntemperaturen 90 grader. ventet i nærmere en time før jeg fylte på så motoren hadde lav temperatur. Nå har jeg byttet termostat, den var ødelagt, den var knekt( delt i to når jeg tok den ut). lufter og styrer, men oljeteperaturen stiger som vanlig, skrur av motoren når jeg passerer 115 grader på tomgang. Vanntemperaturen jobber seg opp til 90 grader og blir der, etter hvert slår vifte inn og ut som normalt.Ser ingen vanndamp eller lekasje når jeg lukker lufting og lokk. Synes det hele er rart, når bilen har stått en stund, må jeg fylle på vann i røret som går ned mot motoren fra radiatoren, av en merkelig grunn blir det luft her hele tiden, etter det kan jeg kjøre mye lengre.Den presser all kjøleveska opp i påfyllingstanken, og synker etter en drøy time. Kan noe være tett, rart at vanntemperaturen er ok, er det verdt å bytte pumpe, eller er dette bare tull? Når du nevner det så bruker den mulig litt vann, vanskelig å si når man lufter, ser ikke noe lekkasje under bilen Bilen sviver fint som før, ikke rar og ser ikke noe i olja eller eksosen, varmeapparatet er det god varme i. Følger veldig med på temperaturen så det ikke tar helt avgårde. ser fin ut under oljelokket og mot ventilene, skal bytte dette straks sammen med filter. Mulig motoren begynner å reise i grava her? hun får ikke lov til det enda :P
  2. Hei Har en god gammel travhest av en Audi a6 1995 c4 aah motor 2,8 med kjøleproblemer. For en uke siden røk det en skjøt på kjøleslange nede forbi oljefilteret ( bare en vanlig skjøtestuss her, forstått det slik at noen har oljekjøler her, men denne har ikke). Jeg har fylt på veske i slangen direkte så det har rendt ut av radiatoren, fylt på nærmere 12 liter etter hvert. Jeg kjørte for noen dager siden og fulgte med på temperaturen og trodde det var i orden siden det virket bra i flere dager (riktignok småkjøring) plutselig på motorveien skjøt oljetemperaturen i taket ca. 150 grader, jeg stoppet så fort jeg kunne, og røsket opp panseret, der var det skikkelig barbeque det oset fra motoren desverre. Jeg ventet lenge og fylte vann ned i kjølerøret slik at det kom vann ut av radiatoren, kjørte hjem som normalt med oljetemperatur på ca. 90 grader. Har også luftet med plastskruen inne mot kupeen med varm motor og varmeapparat på fult. Varmeapparatet gir god varme. Virker som jeg ikke får ut all lufta av lufteskruen selv om jeg har prøvd mange ganger. Vanntemperaturen ligger på ca- 90grader viftene på radiatorene slår inn og ut som de skal, men oljetemperaturen er høy røfflig 110 grader på tomgang. Kan vannpumpen ha blitt ødelagt av temperaturen? ( den ble skiftet hos Audi sammen med registerreim for 5 år siden vet ikke om den har metallskovler eller plast). Stiller spørsmåltegn til vannpumpe, termostat og oljefilter, men tar gjerne imot noen tips før jeg bestiller ting jeg ikke trenger. Mvh Fredrik
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår