Gå til innhold

Mikalgodo

Bruker
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Mikalgodo's Achievements

  1. Takk. Ja det er brannslukking vi holder på med for å få mest mulig ut av de km som er igjen i bilen. Du nevnte at det kunne være oljesøl nede i pluggutsparringen. Har du noe triks for å fjerne dette?
  2. Takk for utfyllende svar! Bilen har gått rett over 200.000km. Tviler på at det har blitt byttet for mange tennplugger tidligere.. tenker jeg begynner med å bytte tennpluggene, deretter undersøke om det er nødvendig å bytte coils før jeg til slutt sjekker om o2-feilen forsvinner på «magisk» vis..
  3. Hei, Fruen har en Golf 5 2007 mod 1,4. For ca 1 år siden ble fant vi ut at ene coilen var defekt, så da ble en coil og en tennplugg byttet. Nå har bilen fått feilkode: P0302 - "Cylinder 2 missfire detected" P0137 - "o2 sensor circuit Low Voltage" Jeg har 2 spørsmål; 1. Er det vanlig å bytte alle coils samtidig når disse først slutter å funke? Det er vel vanlig å bytte alle 4 tennpluggene også? 2. Jeg tenker det kan være lurt å avvente bytte av o2 sensor til man har funnet grunnen til at sylinder 2 fusker, da o2 sensoren kan bli tilsmusset av dårlig og ujenv forbrenning - og dette kan muligens blåses rent når vi får ordnet grunnen til P0302. Høres det fornuftig ut? Takk for alle svar!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår