Gå til innhold

Suprabeam

Bruker
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Suprabeam's Achievements

  1. Hei, og takk for gode innspill Det ser ut til at ventilstyringene har berget dette havariet. Ser på tegningen som nightking la ved, der pos 10 og 11 er uthevet med grønt, det ser ikke ut til å være det samme på denne motoren. Ser ut som pos 10 og 11 er en og samme del på denne motoren, så da må vel hele delen byttes ved behov for justering. Jeg kjenner til den typen ventiljustering med «løse» shims, men slik var det ikke her. Får komme tilbake med en oppdatering når jeg har fått og montert de nye ventilene.
  2. Takk for svar. Har etter at jeg skrev mitt innlegg, gått litt dypere inn i elendigheta å tatt av toppen. Iallefall 6 defekte ventiler, så her er det bare å bytte alle sammen når man først er igang. Stemplene ser fine ut , så det ser ut som det gikk bare utover ventilene. Hva med ventiljustering? Må vel på verksted får å få justert disse? Det er vel de koppene som sitter over fjærene som er skimmsingen på disse motorene? Har bestilt nye ventiler, så det er vel bare å levere toppen på et Suzuki verksted for justering når ventilene er montert?
  3. Hei, jeg er ny på dette forum, og har følgende sak / spørsmål. Fruen har en 2006 Grand Vitara 1.9 diesel. Vi skulle ut og kjøre oss en tur, da det plutselig kom en ukjent lyd. Bremset opp og lyden forsvant. Vi satte bilen i gir og kjørte videre. Etter en liten stund så stoppet plutselig motoren. Jeg prøvde å kinne start på den igjen, men det var helt dødt. Fikk slept bilen hjem igjen å satte den i garasjen. Åpnet panseret å fikk se at multifunksjonsreima / viftereima, hadde spjæret seg på langs. Det lå biter av den over alt fram i motorrommet. En lang del av reima hadde surret seg fast på baksiden av reimhjulet som sitter på veivakslingen. Tok så av reimhjulet på veiva, og det viste seg at en bit hadde kilt seg imellom hjulet til reg reima og reg reim slik at den hadde røket rett av. Det var ikke noe problem å prøve å starte motoren, den gikk fint i runt, da jeg prøvde etter at den stoppet. Fikk jeg til det, fordi ventilløftere er knekt, bøyde ventiler eller hull i stempel???? Noen som har vært borti noe lignende
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår