Jump to content
Bilforumet.no

opelcombo2006

Bruker
  • Content Count

    4
  • Joined

  • Last visited

  1. Her er det en 1.3 CDTI. Jeg går jo ut i fra at verkstedet har målt at det faktisk gløder, men har ingen garanti for dette. Glødelampa i bilen lyser når jeg vrir om nøkkelen, lyser i noen sekunder, for så å slukke. Virke som den lyser lengre jo kaldere det er. Jeg kan lite om motorer, så du har nok helt rett i at det ikke skal noe diesel inn mens man gløder. Lyden jeg hører, er nok drivstoffpumpen som jobber. Den lyden hører jeg kun når det er varmt vær, og bilen starter. I kaldt vær hører jeg ikke denne lyden, og bilen starer heller ikke. Kan temperatur påvirke drivstoffpumpen slik at den ikke gjør jobben sin ?
  2. Kan legge til at jeg i kulden hengte en infrarød terassevarmer i taket på carporten, som stod å strålet mot motorrommet med panseret åpent. Blir ikke noe voldsomt til varme av det, fortsatt kaldt å ta på overflaten, men det holder seg over frysepunktet. Da startet bilen som om det var varmegrader ute.
  3. Hei. Den er helt død helt til den plutselig starter. Da tenner den og motoren går fint. Det kommer litt røyk ja, og lukter fuel. Som om det har blitt pøst på rikelig for å få den til å tenne.
  4. Hei! Har en Opel Combo 2006 mod, dieselbil som har 90.000 km på telleren. Bilen starter fint så lenge det enten er varmt i været, eller motoren er varm. Er det under null grader ute derimot, så sliter jeg med å få start. Vrir jeg om tenninga å gløder i varmt vær, hører jeg en surklelyd, som for meg betyr at det kjøres noe fuel inn til glødepluggene, og når jeg vrir nøkkelen til neste hakk, starter bilen på første forsøk. I kulde derimot, så hører jeg ikke denne surklelyden når jeg gløder, og bilen er ekstremt tungstartet. Vrir jeg om nøkkelen og lar den stå å file i 10-15-20 sekunder, så kommer den om det ikke er kaldere enn -5 Er det kaldere enn -5 så kan jeg stå å file til batteriet blir tomt uten at den starter. Har helt nytt, og riktig batteri, og starteren drar rundt som bare det. Det er nye glødeplugger, nytt drivstoffilter, og det er også byttet to av fire dyser, da verkstedet mente at disse var moden for utskiftning, uten at det kurerte probleme på noe vis. Noen som har noen tips, råd eller løsninger her ? Mvh
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.