Gå til innhold

jastrup

Bruker
  • Innholdsteller

    1
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

jastrup's Achievements

  1. Hei! Jeg har noen spørsmål til dere guruer der ute, kanskje noen av dere har noen fornuftige innspill for at jeg skal komme meg videre i feilsøkingen. For en tid tilbake blåste en dyse på Q7'en, den ble bytta og kort tid etterpå fikk jeg feilmeldinger angående DPF og MYE svart eksos, i tillegg til feilmeldinger på turbotrykk samt en motor som fuska som et spektakulært uharmonisk orkester. Etter mye tukling med VCDS, mange mislykkede forsøk på tvungen regenerering og mye bannskap så plukka jeg ut DPF-jævelen og røska ut rubbel og bit og med litt hjelp fra et lokalt chiptuning firma, så fikk jeg koda bort DPF fra bilen også. Bilen er igjen normal, fin tomgang, ingen ulyder i motor og har generelt fin flyt, men problemet er at det er fortsatt farge på eksosen. Hvit-aktig eksos når jeg starter bilen, og mer grå/svart ved pådrag. Det er ikke store mengdene, men nok til at det er godt synlig og at man skjønner at noe ikke henger på greip. Jeg har forhørt meg mange steder, noen sier dyser, andre sier start på turbohavari, noen nevner at det er "forbigående" symptomer, og at systemet må få renske seg etter man har fjernet DPF, mens enkelte sier at jeg må bare finne meg i synlig eksos når jeg har fjernet DPF. Nå er jeg spent på om dere kan peke meg i retninger hvor det kan være smart å fortsette feilsøket. :-) Det skal nevnes at DPF var så tett at det ble eksoslekkasje mellom katalysator og DPF.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår