Gå til innhold
Bilforumet.no

Minutt

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Minutt

  • Rang
    Menig

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Minutt

    Avrundet, rusten skrue

    Endte opp med å få løs en skrue med trekker, den andre med dremel og trekker. Gikk så fint så, uten å skade noe :) Takk for tips :)
  2. Fikk endelig skiftet pære, takket være dette forum :) Var dårlig pære. Skiftet den, fungerer perfekt :)
  3. Minutt

    Avrundet, rusten skrue

    Skiltlys/holder er heldigvis relativt billig, har sjekket ut :) Samtidig godt å vite at flere andre tilfeller ender med skifte, da er ikke fallhøyden så stor :D
  4. Minutt

    Avrundet, rusten skrue

    Hei, Usikker på om det er riktig emne, men prøver. Skal nå skifte lys til skilt, og tenkte den jobben er ganske grei, bare få løs et par skruer, skifte pærer, it's done! Inntil jeg så og testet skruene jeg må løsne. Skruene er rustne, og avrundet i sporet. Ingenting får feste, og jeg får ikke beveget skruene. Noen tips til hvordan jeg får dem løs? Tenkte enten prøve med tang, men tviler på at det går, eller prøve å frese et spor med Dremel, så jeg får dradd de opp med en flat skrutrekker + en del WD40. Selve skiltet/skiltholderen er litt i veien - er det enkelt å få skiltholderen av? Hvordan gjør jeg eventuelt det? Jeg er dønn amatør, og spør derfor dere erfarne på dette forumet :)
  5. Etter endelig å ha fått ut plastmutteren (uten å miste den nedi der), og et par forsøk på å få lykten av, bestemte jeg meg for å sjekke hvilken av lampene som ikke lyste. Men da var det ikke lenger feilmelding i bilen, og lampene lyste som de skulle! Skjønner ingenting. Er/var det noe galt med kobling/ledning, har jeg rettet noe opp da jeg fjernet mutteren og skjøv litt på lykta, eller hva....?
  6. Takk :) Og takk for svar! Hele mutterfaenskapet er av plast ja, tenkte det.... Vet bolten er av stål, bare lurte på om det var no stålmoment i mutteren også, som kunne forårsaket rust.... Tenker pipe virker best, men det er jo så utrolig liten plass å sette pipe, med noe som helst moment. Skal forsøke med noe jeg tenker kan passe i morgen, men, igjen, veldig liten plass der.... Men, greit, da skal jeg ta i! :)
  7. Hei, Helt ny på forumet, og mulig dumt spørsmål, så vær forberedt! Jeg har aldri gjort dette før, og er ikke veldig erfaren. Jeg forsøker å skifte bremselys på min Audi, og har lest instruksjoner og sett videoer på YouTube. Det er bare å fjerne et lite deksel i bagasjerommet, deretter skru løs mutter inni der igjen, ++. En plastgreie som du enten kan bruke skrutrekker eller mutterløsner. Ifølge skriverier og videoer er det bare å stikke skrutrekkeren inn, og vri rette veien, løsner så godt som bare det. Jeg har forsøkt dette. Sitter bom fast! Jeg vet ikke om delen kun er plast, eller om det er en metallkonstruksjon inni der, som kan ha medført rust. Jeg er litt redd for å dra for mye også, ettersom det jeg ser kun er plast, og er redd for at det skal vris for mye/plasten blir ødelagt. Med tanke på hvordan skrutrekkerhullene ser ut, ser det ut til at noen har vært der før meg. Vet ikke om de da kan ha blitt dratt i for mye, eventuelt om det er brukt Loctite. Noen med erfaring innen dette - eller tips til hva jeg skal gjøre? Går det an/er det lurt med WD-40? Skjønner meg ikke på plastgreier.... Takknemlig for svar :)
×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.