Gå til innhold

Nivde

Bruker
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nivde's Achievements

  1. Da er problemet løst, dvs. årsaken til at det skjer er ikke gjort noe med for da regner jeg med at bremseskjold må byttes. Løsningen var å sette inn en M4 skrue med store skiver og låsemutter igjennom bremseskjold og brekkbånd slik at båndet ikke drar seg utover men blir tvunget til å holde sin plass inn mot anleggsflatene, (viktig å ikke stramme mutter for mye). Boret et litt stort hull i både bånd og igjennom skjold slik at båndet får beveget seg som det skal. Bilen er nå eu godkjent og brekk virker helt perfekt.
  2. Hei igjen, Etter 7 mnd med problemer med brekket på denne møkkabilen har jeg valgt å kappe opp tromlene for å se hva som foregår på innsiden. Resultatet er ikke overraskende, men hva som forårsaker problemet er fremdeles et mysterium. Det bakre bandet på høyre side blir dratt utover (inn i trommelen) på nedre del der justeringsskruen er. Dette gjør at brekkhådtaket blir slakkere og ingen av hjulene låser. Her kan det sees på video. Jeg har en ide om hvordan løse problemet, men ikke fjerne årsaken. Kommer tilbake til dette hvis det fungerer. (Må jo få den igjennom EU)
  3. Hei fant du ut av problemet krakken? Har akkurat det samme problemet med min, og i tillegg til din beskrivelse, hvis bilen står stille kan jeg sette på brekket og det virker som om det er normalt, men så fort jeg prøver å kjøre fremover med brekket på(2wd) så løsner brekket og spaken kan trekkes helt opp. Finner ikke ut av dette. Byttet oh prøvd mye. Mvh
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår