Gå til innhold

fjellmann

Bruker
  • Innholdsteller

    1
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

fjellmann's Achievements

  1. Hei folkens, Samboeren min har en 2007 modell VW Golf 1,6 bensin. Den har vært hakkete i ett års tid, og har vært to ganger på verksted for feilsøking - hvor de ikke fant feilen tiltross for fakturaene på tilsammen 4,800 kr. Problemet er som følger; bilen går hakkete og har ikke kraft i 45-90 sekunder etter start. Det slår aldri feil. Ved lavt turtall, "rulling" i 3. gir overlever den til motoren virker stabil - og da virker det aller meste som det skal. Så til kjernen. Idag tok jeg mot til meg, og startet med litt googling. Deretter skrudde jeg av spejldhuset for å kontrollere dette. Det var overraskende rent, og jeg sprutet på litt forgasser-rens. Så skrudde jeg løs denne ERG-ventilen og tydligvis er basert på et merkelig system (som gir overtrykk i 90 sekunder etter start) for å hindre nitrogenoksid frem til katalysatoren er varm. Bilen har ikke feilkoder, og verkstedet har tidligere kontrollert gassspjeldhuset. Mitt spørsmål til dere kyndige; dette er da en liten pumpe som lager overtrykk - som sendes til denne EGR-ventilen(?) - og som videre sender ren luft til katalysatoren. Denne er ikke vakumstyrt eller mekanisk som de fleste andre er, og jeg lurer da på om denne innretningen fungerer kun som en tilbakeslagsventil. Isåfall skal den være fritt bevegelig den ene veien? For min sitter bom fast. Delenr.: 06A131351F Fjellmann
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår