Gå til innhold

Switch

Bruker
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Switch's Achievements

  1. Tusen takk. Siden det ikke er reg feilkoder i climat..(Ct) antar jeg at senoren for fordamper sender konstant signal om overtemp, men ikke så galt signal at Ct viser feil? Temp inne og ute synes å være korrekt. Da må jeg finne sensor i fordamper og sjekke. Googler litt i kveld. Skal forresten bytte motor på en golf R, de blå 2007, kjøpt havarert. Håper det går smertefritt. Må jo være mange som har utført motor bytte med den "sykkelkjeden" til register. Lite info på YouTube, nett.
  2. Supert. Har bare en enkel OBD les/slett og nå er det ingen feilkoder lagret, dukket opp. Veldig snillt av deg både å svare og å tilby hjelp. Siden klima og obd ikke viser noen feilkoder ønsker jeg hjelp om hva som styrer kompressorens innslag.. Av koblins"juks" har jeg gjort en endring nylig. Koblet fra pinne DRL i lysbryter. ( kjørelys led montert i steden). Men innkobling igjen fjernet ikke feilen.
  3. Sorry du har helt rett Jesper. Kompressoren går jo fremdeles konstant og det er slett ikke bra. Håper du kan hjelpe meg med det med ev sensor til A/C som kan gi feil signal. Om sensor temp kjøler gir signal om overtemp burde jo ikke det gjøre at kompressor går konstant. Det ser heller ikke ut til at det er noe feil med innetemp sensor siden den holder riktig temp etter innstilt og kjøler når den skal. Det er heller ingen feilkoder i diagnosemeny Climatronic. Jeg står fast her. Håper på innspill.
  4. Jeg tror ikke det. Jeg har ikke tverrstilt motor så altså ikke bare elektriske kjølevifter også en mekanisk. Men å stå lenge på tomgang A/C skal jeg unngå. Men der har du jo forklaringen...Det må jo være en temp sensor på A/C kjøleren som det kanskje er feil på. Hvor er den?
  5. Hei. Nå har jeg gransket alt under panser og jeg har tatt feil. Denne styreenheten finnes ikke på min bil. Bak sikringsboks dash relepanel var det 2 aktuelle releer. Den ene slår inn kompressor og den andre vifta. Jeg byttet om rele uten endring. Siden ECU en styrer vifta greit og holder motor kald velger jeg å foreløpig fjerne rele for vifta. Da har jeg A/C i funksjon. Jeg har ikke tilgang på avansert OBD, Da må jeg på verksted og det skal veldig mye til før jeg gjør det. Om noen skulle ha noen råd om hva som kan være årsak er det flott. En ting som jeg registrerte på Golfen min var at da jeg koblet bort tempsensor radiator så slo viftene inn maks på tenning og måtte av med batt-pol for å få den av..hehe er vel på en måte en sikkerhetsfunksjon tipper jeg..Nå er det fotball..Ha en super kveld. Mvh
  6. Kjempegodt svar. Har skiftet sensor og ECU slår inn vifta slik den skal når motor går varm på tomgang. Jeg mistenker derfor ikke sensor og den har jeg byttet med en fra Golfen min. Jeg har akkurat samme teori. Feilen må ligge i styreenhet. Skal ut å skru når regnet gir seg. Utrolig dårlig sommer her nord (narvik). Skal si fra om resultat. Håper du kan følge meg opp da jeg kanskje trenger mer hjelp.
  7. Takk for raskt svar. Feilkoden er 17698. Kompressoren skal kun gå når a/c er aktiv for kjøling, dvs når temp i coupe er høyere en innstillt temp. Hos meg er den clutchet inn konstant og vifta går konstant når Ct står på Auto. Det er en 3Bg. Vet du hvor releboksen er?, Den er avlang ca 10 cm bred med 2 multikontakter.
  8. Hei. Må vel prøve forumet for å få litt hjelp. Har en 2L 2004 med CT (climatronic). Oppdaget for noen dager siden at vifta (radiator) går konstant lavfart, når jeg har den på auto. (begge av når econ) Ingen feilkoder i CT. Det viser seg og at kompressor og er innkoblet konstant noe som sikkert er den feil som trigger vifta inn?. Dette er helt uavhengig av om coupetemperaturen er satt lavt eller høyt. A/C fungerer og kjøler umiddelbart når jeg skrur ned temp. Jeg har byttet tempsensor nede radiator, men den var feilfri. Motortemp instrumentpanel er som normalt. Jeg har null fukt og feil i comfort styringen i dørken og den har vel intet med dette å gjøre. Får OBD feilkode for sensor jeg byttet men har sjekket inn spenning, den er 5V og ok. Jeg er ganske sikker på at feilen da er fukt irr i kontrollenheten som på de fleste VW er festet foran på radiatorvifte eller under batteriplata. På min 2L er den ikke der. (batteriet er under deksel foran frontrute h.side) . Ledningen og hovedkontakten vifta går inn i siden bak spyleveskebeholder. Jeg lurer på om noen kan fortelle meg hvor denne styreenheten/releet er og om noen har kjennskap til liknende problemer. Mvh.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår