Jump to content

enduras

Bruker
  • Posts

    9
  • Joined

  • Last visited

enduras's Achievements

Menig

Menig (1/13)

0

Reputation

  1. Hei igjen! har igjen fått utfordringer med dpf’en, og innser etterkvart at det er bare å bytte den! Re-gen lampa kommer tilbake samme dag, selv om jeg kjører den bort, og bilen drar ikkje skikkelig. Fungerer bra når motoren er kald, men så fort den blir varm, og re-gen starter, er det som om hele eksosen er "tett" og turtallet vil ikkje opp.dvs det kommer opp, men veldig seint(selv ikke i nøytral) tenker å skifte det selv, ettersom verksted skal ha 22.000,- ++ for jobben. Noen tips til hvor jeg får tak i dpf til en grei pris? Bilen har egentlig gjort jobben sin, men skulle hatt den til å holde et par år til tips og linker mottas med takk!!
  2. Har fått sikksakk lampen i bilen igjen! Leser ut feilkode p0670. Ser fra tidligere diskusjoner at dette dreier seg om glødeplugger, men skiftet alle 4 for bare 1 mnd siden? Hva er det som gjør at de ryker? Kan det vere noe annet? Relé? Hvor på bilen finner jeg relè et i tilfelle?
  3. Ok, da veit eg det :) sikk/sakk lampa lyset fortsatt, men ifl verksted som kjørte diagnose, så var det feil på plugg. dpf lampen sluttet. Ikkje samme lampe som det du hadde, men samme betydning?
  4. 1.9ddis stemmer det. Skjønner at det kan vere mange ting som er årsaken her :/ dpf lampen slukket, så får se hvor lenge det varer. Akkurat hvilke feilkoder som lå inne på motorfeil, vet jeg ikke, men ifl verkstedet var det feil på glødeplugger/relé. Kan dette bli def pga dpf? Hva vil "tvungen regenerering" av dpf sei? Tenker bare på at ettersom jeg har fått dpf lampen opp så mange ganger på relativt kort tid, (for det kan vel ikke vere normalt??) så virker det som at bilen ikke klarer regenerering på normalt vis? Intercooler er vel det eneste jeg er usikker på. Ellers er både gasspjeldhus, og turbo skiftet for 8-10 mnd siden.
  5. Motorfeil lampa var tent FØR regenerering startet. Regenerering startet først på tur hjem fra verksted.
  6. Hei. Har for n`te gang fått regenererings-lampa fram på vitaraen. 7-10 ganger det siste 1,5 året. Har klart å kjøre den bort, men denne gangen måtte jeg gi tapt :/ Er dette normalt, eller er det bare å innse at dpf må skiftes? Denne gangen har jeg også fått motorfeil-lampen fram. Verksted kjørte diagnose og fant ut at det lå en feil på glødeplugg, eller relè. Kan dette ha noen sammenheng? Min teori er at om dpf er tett, vil det sote ned pluggene?? Noen kyndige der ute i forumet som kam gi råd? Mange takk!
  7. Takker!! Kjørte rundt i nærmere 2 timer. Hadde gitt opp og var på vei heim da den plutselig forsvant. :) mulig at det var kaldt vær og ikkje hard nok belastning som gjorde at det tok så lang tid?
  8. Noen som kan hjelpe? Hva betyr dette??
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy