Gå til innhold

calen

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

calen's Achievements

  1. Hei Da er mest sannsynlig feil funnet. Kan være kortslutning i ei varmekolbe til innsugningsslange. Denne har delenr: 068906391A. Det ryker av denne når den er tilkoblet. Det var ei sikring i ECU som var gått. Har ikke tatt ny diagnose enda men denne sikring har vel med flere av feil som er kommet frem. Noen som kan gi svar om dette er noe som må være tilkoblet eller kan dette kuttes ut? Bilen fungerer ihvertfall normalt igjen.
  2. Jeg får opplyst om at det ikke finnes rele og at strøm kommer direkte fra ecu så da er det vel ledningsbrudd en plass, takknemlig om noen har oversikt over ledningsnett.
  3. Hei dere Nå er vi kommet et hakk videre. Camsensor, mellom pinne 1 og 3, ikke strøm. Mellom 1 og 2, ca 4 V. Spørsmål: Er det noen som har tegning over ledningsnett til camsensor for å feilsøke og finne feil? Som jeg forstår så kommer det fra hjerne og mye henger ihop. Kan det være et rele som er defekt og hvor sitter så dette? Takknemlig for hjelp så langt!
  4. Fått tips om å sjekke ledningsnett eller jordpunkt. Kan forårsake disse feil. Jordpunkt var bra, det er sjekket nå ikveld. Men kommer spenning til ventil som styrer ladetrykk til turbo fra hjerne? Noen som kan gi svar på dette?
  5. Spenning til ventil som styrer turbotrykk er lavt, 2,8 V. Hans egen bil er det spenning på 7,8 V. Kan dette være en årsak? Releproblem og evnt hvilke rele? Ikke fått målt spenning til kamsensor da jeg måtte ha igjen bil.
  6. Tusen takk igjen for tips, videresendt til han som skrur på bil :)
  7. Ingen bedring etter bytte av mapsensor. Register der det skal være. Kan havari av turbo forårsake disse problemer? Neste steg er å sjekke turbo.
  8. Hei Takk for svar og tips. Batteri nytt i vinter, mapsensor skal sjekkes i dag. Diagnose målt med håndapparat og forsvant men feil på kamsensor kom tilbake. Han som skrur på bilen skal ta opp og sjekke register om dette har hoppet over. Men bilen går pent og normalt så kanskje litt merkelig om dette er noe av årsaken? Hva med turbo eller luftmengdemåler? Andre ting?
  9. Hei Byttet kamsensor men det hjalp ikke.
  10. Jesper, Takk for svar. Har fått tips om dette. Vet du hvor dette kan skaffes rimeligere en på møller? Hvordan ser denne ut, bilde? calen
  11. Hei Håper noen kan hjelpe. Glødelampe blinker, engine workshop etter oppstart ca 15 sek. Motor drar nesten ikke. Vond å starte, 5-6 ganger rundt. Cruisecontroll virker ikke heller.. Byttet Bremsebryter Diagnose: Faults Found: 18080 - Coolant Fan Control 1 P1672 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent 16955 - Brake Switch (F) P0571 - 35-00 - Implausible Signal 19463 - Camshaft Position Sensor (G40) P3007 - 35-00 - No Signal 17571 - Fuel Temp Sensor (G81) P1163 - 35-00 - Open or Short to Plus 19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239) P3105 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent Readiness: 0 0 X X X Kan noen av disse feil henge sammen, sånn som vond og starte og drar dårlig? Calen
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår