Gå til innhold

Bodega82

Bruker
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Bodega82's Achievements

  1. Liten oppdatering. Har i dag hatt bilen på en NAF test og de har målt oljetrykk i veivhusventilasjon og toppdeksel, som de sa var normalt. De fant derimot mye olje i eksosanlegg og i eksosen som kom ut, samt at oljenivå var lavt. Med andre ord en lekasje en eller annen plass. Turbo og slanger såg normale ut ved inspeksjon. De påpekte at det var gjort en dårlig rengjøring hos møller med mye olje og griseri rundt der de hadde jobbet. Konklusjonen var ikke klar men at det måtte diagnostiseres ytterliggere hos en spesialist (Møller)
  2. Ok takk for svar. Som sagt så føles det bare merkelig at det skjer to dager etter service og EU kontroll. Men det kan godt Være som de sier og du påpeker. Men i alle tilfeller så lurer jeg og på om det er spesielle grunner eller kan være underliggende grunner til at den går tett!?
  3. Har en Audi a4 tdi 2008 med multitronik som ble kjøpt bruk av møller i sommer. Var inne på eu kontroll og stor service i forige uke med bytte av reg reim og en del andre slitedeler. På eu kontrollen ble det påpekt at det manglet plastrør på oljepeilepinnen, noe som kostet 1400,- og var påkrevd. Etter å ha betalt sjelen til møller å hentet bilen, ble den stående ubrukt noen dager før jeg skulle kjøre 20 mil til en annen by. Etter en stund på veien begynte det å ryke kraftig hvit røyk bak bilen, så mye at andre biler holdt avstand. Dette kom og gikk og det var inget mønster i når det skjedde. Jeg stoppet opp og sjekka over motoren, det var ingen lys som lyste og det var heller ingen nivåforandring på kjølevann. Drog så opp nivåpinnen til oljen og da følgte hele den nye plastrøren med. Det var og helt tomt for olje i følge nivåpinnen. Kjørte innom Møller når jeg kom frem og ble møtt av en heller arogant servicemedarbeider som ikke hadde det spor tid å hjelpe. Ringte så møller som hadde tatt service og de klarte å fikse en time for meg. Vedkommende sa at det hørtes ut som dette plastrøret var årsaken til at det kom olje ut og fordampet, noe som førte til røyk. En stund ut på dagen tar de kontakt og gir meg en forklaring på at det ikke var denne som var årsak til problemet. Nå var det muligens tett veivhusventilasjon eller turbo. Han sa bilen og hadde røyklagt hele verkstedet. Dette var heller ikke i sammenheng med den service som var gjort rett før. Herligheten kom på 5000,- for veivhusventilasjom om det nå var det. Jeg valgte å hente bilen og heller bestille time på et uavhengig verksted for å sjekke opp om dette kan stemmer. Jeg har vansker med å tro at det ikke kan ha en sammenheng med den service som er gjort eller at det ikke skulle ha blitt oppdaget i sammenheng med eu kontroll, samtidig så lurer jeg på om veivhusventilasjon blir tett på et øyeblikk eller om det er noe som skjer over tid og hva som gjør at det skjer, og er dette noe som jeg kan reklamere på i forhold til møller som solgte bilen!?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår