Gå til innhold

catrine1986

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

catrine1986's Achievements

  1. passat 2.0L tdi 06 modell Har funnet en tydeligvis stor oljelekkasje i intercooleren. aner ikke hvor den kommer fra eller hvordan den havner dit. Men bak motorblokka er det totalt vått og trangt som fy. Fikk feilkode opp på undertrykk fra turboen. Turboen ble byttet i mai 17 noen som har peiling? Holder på og bli sprø av og leite etter noe jeg ikke finner. Har vurdert og kjøpe ny sensor til turbotrykket, men aner ikke mine amre råd lengre
  2. Noen som har genial fremgangsmåte for og bytte g28 sensor på en passat 2.0tdi? Og evt hvor eksakt den ligger?
  3. du kan og risikere at bilen ikke vil starte til slutt og da er den helt ødelagt. Dette skjedde med meg og min passat.. Etter første feilkoden kom opp så renset jeg kontakten for de mente det vill hjelpe, så gikk det 2 uker kanskje så var hele greia defekt, måtte inn på sulland og bytte alt sammen. En ganske så kostbar affære
  4. da har man gått over vakuumslangene og det er ikke noen lekkasjer eller ødelagte slanger, så utelukket det. Sjekket spindeln og det var ingen slakk i den heldigvis. Har byttet pakning mellom innsuget og manifolden da den var ødelagt. Fått tips om og bare kjøre bilen for og se om det kanskje går over. For da jeg byttet både luftfilter, oljefilter og dieselfiltewr så var alle 3 ganske så tette :/ Så kanskje det har hatt innvirkning på hele systemet. Noen som har tips hva man kan sjekke? Og er det en måte man kan finne ut på om det er G31 eller N75 som er ødelagt på uten og bytte de først?
  5. gjorde dette igår og høres ut som om lyden kommer fra en slange under motoren, antageligvis en som går til innsuget tror jeg. Den er ganske fuktig i en overgang eller skjøtestykke. tenkte og ta den av for og sjekke den, for kan fort hende at det er en liten rift som jeg ikke ser.
  6. ja det er leting etter eventuelle lekkaasjer som er neste på gang. Litt usikker på hvor de fleste slangene går til og fra. Samt så er det så innmari trangt inni motorrommet.. Så skal ut i løpet av helgen og lete grundig og se over..
  7. da ble dieselfilteret byttet igår, og bilen oppleves kvikkerer og raskere enn tidligere, men feilkodene vedvarer. Kom en del hvit/grå røyk igår når jeg startet samt når jeg ga litt gass. Når turtallet kom til rett over 3000 så kom den kjempepopulære turbolyden " svissj" eller noe sånt :) Tok bilen ut på prøvetur og virket som om jeg måtte virkelig fremprovosere feilkoden, ga bånn gass i 3 giret opp en liten slakk bakke. Så neste som sjekkes blir de fleste vakumslangene etter en evt lekkasje. Noen som har en bra bruksansivnsing på de fleste slanger og skruer slik at jeg finner frem ? For tenker selv om den G31 eller N75 er ødelagt så skulel vel egentlig ikke turboen vært liv i? Samt han som lå under bilen og krøp igår nevnte at wastegaten var litt fuktig?
  8. diesel filteret blir byttet idag.Så håper at det kun er det, for hørte priser på de sensorene og vil helst slippe de ...
  9. Hei. Nå har det seg slik at jeg har fått opp 2 feilkoder på min herlige mandagsbil "passat 3c 2006 2.0 tdi" Disse er da , 16618 Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition) og 16683 Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached Symptomene er som følger: 16618, har jeg hatt en stund, når jeg kommer over visst turtall så havner bilen i nødmodus, da har det hjulpet og slått bilen av og på. Så har til dels konekjørt bilen det siste året, men lite påtrykk :) Bilen har vært chippet men fjernet den for 2 år siden da bilen ikke var slik den skulle. 16683, kom nå på mandagen. Kjørte avgårde som vanlig og det var ingenting motorkraft eller drivkraft. Han nektet og gi meg fart. Noen ganger føltes det som om jeg var en kenguru på veien i 40 kmt. Byttet olje og oljefilter samt luftfilter på søndagen. Har skrudd av innsugsmanifolden og egr for og sjekke etter mye koks, der var pakningen mellom blokken og innsuget ødelagt så er kjøpt ny. Ikke så veldig mye koks men litt så holder på og rengjøre. Men det jeg lurer på. N75 , sulland sier at det er 3 forskjellige magnetventiler og at jeg må finne det nr som står på den i bilen for og finne riktig del. Noen som vet hvor den står? Samt med G31 sensoren. Vil det i det hele tatt hjelpe og bytte disse? Har ikke hatt ulyd i turboen Noen som har noen knallgode tips til hva jeg kan sjekke ut? Før jeg bytter turboen Boost Pressure Control Valve (N75) faulty Boost Pressure Sensor (G31) faulty
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår