Gå til innhold

Lisedb

Bruker
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Lisedb's Achievements

  1. Nei det var 1,5 mnd ventetid på det, stedet vi var på er godt kjente for å være superflinke på Bmw, første gang vi har fått diffust svar derfra. Så det blir Bavaria neste, de MÅ jo finne ut sv det. Synes og fult dashskifte høres unødvendig ut, så satser på en sikring eller to. Sjekket forøvrig at vinduer, sentrallås, lys foran og bak, vifte og radio funket og det gjorde det. Så forhåpentligvis noe veldig lokalt!
  2. Sjekket sikringer nå, alt så fint ut. De tok diagnose på verkstedet, de fant ikke ut eksakt hva feilen var og sa vi kunne "vurdere om det var verdt å skifte" dashbordet. Koster 10k. Dashen er helt mørk så vi ser ingenting når motoren startes opp. Når vi setter tenninga i et det liv, men det dør når motoren starter. Så alt står jo på 0 selv om vi kjører 50 km feks..
  3. Bilen fungerer, batteriet er koda om hos verksted men nå er dashbordet helt dødt ved oppstart av motor. Sambo kjørte i 20 min uten at det kom på. Dette er vel ikke bra. Verkstedet sa de ikke trodde det hadde sammenheng med batteriet vi har bytta. Vi synes jo likevel det er rart når det oppstod akkurat i det vi hadde bytta.. Noen som har vært borti noe sånt? Tenker tre ting, enten bytte til bedre batteri, skifte ut dashbordet eller gåen sikring. Hva av de er bingo akkurat nå, litt det samme sa verkstedet. Er det lovt å kjøre sånn? Man har jo ingen oversikt på fart, bensin eller andre varsler. Tenker hva polisen sier om man blir stoppa.
  4. Har en 05 1-serie 118i, som vi kjøpte brukt for halvt års tid siden. Har vært mye smårusk (og storrusk) men nå trodde vi vi var i mål. Siste på lista var bytting av batteri da klokka hadde begynt å nullstille seg. Utenom det var det ikke noe som viste tegn til dårlig batteri, bilen starta også etter den hadde stått ei stund (par uker). Nå bytta samboer batteri, kjøpte et på Biltema og fikk bytta det helt fint selv. Når vi så satt i tenninga lyste det opp i dashbordet, og alt virket fint. Trykker så på ON knappen og da startet bilen, men lysene slukkes i dashen. Tok ca 10-20 sek så kom de på igjen. Så testet vi i dag, da tok det 20 sek første gangen. Tok tida siden vi visste det gikk tregt sist. Måtte stoppe på bensinstasjonen etter 30 min og da tok det nesten 2 min (!) før lysene kom på ved oppstart. Vi testet en siste gang når vi parkerte og da tok det 2 min og 10 sek. Virker jo ikke bra :| Noen tips? Tenkte på at batteriet må "lades opp- litt ved kjøring og var derfor vi cruisa i ca 1 time. Da skjønner vi ikke helt hvorfor den bruker lengre og lengre tid. Alt av tips tas i mot med takk :)
  5. Hei Var og la om dekk (treig ja, men null snø her ennå) i dag hos et firma. Virka som et greit og bra sted. Vi kjøpte bilen brukt i høst og har derfor ikke skifta dekk selv før på denne, de satt bom fast så derfor tok vi den inn et sted i stedet for å hamre løs selv (som vi skjønte vi måtte)... Problemet var at når vi satt oss inn i bilen igjen lyste varsellampen for motorfeil, orange lys. Det lyste ikke når vi parkerte.. Søkte det opp og vi seg sammen litt begge to, da vi har hatt litt å stri med denne bilen allerede. Skal ringe verksted i morgen, selv om vi alkurat har vært der og fikset ny vakumpumpe og toppdekselpakning, og fått satt på forlenger til registerkjedet som var i fare for å ryke. Hva kan det være nå? Kanskje idiotisk å tenke, men kan de ha gjort noe under "banking" for å få av dekkene som har gjort noe ustabilt i motoren? 1) Jeg er ikke veldig bilkyndig 2) jeg skal snakke med verksted, men på en søndag har man mye tid til å gruble og grue seg over hva neste regning blir på.... Håper på noen svar :) 1-serie fra 05.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår