Gå til innhold

svelie

Bruker
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

svelie's Achievements

  1. Hei igjen! Da har gamlefar blitt underkjent på PKK igjen :( mye rust på traversen bak, og ja, den ser ikke trygg ut. Har klart å løsne de fleste bolter og muttere og funnet en brukbar travers på finn til kr 3900. Spørsmål: Er det samme travers på S-turbo og ikke turbo modeller? Er kr 3900 grei pris for en tilsynelatende frisk del? Har noen i forumet skiftet bakre travers selv i garasjen hjemme, og har noen lyst til å dele tips og fremgangsmåte?
  2. Skiftet lambda (O2) føler selv om det ikke var feilmelding i diagnose. Kjøpte original hos subaru 2000kr, dårlig ide å forsøke universal sonde da denne er litt sær, mA og ikke mv som de fleste andre, sier dem. CO målt etter skifte: 0,02%
  3. Takk jesper1201. Funnet verksted med diagnose og mulig kur. Prøver først kjemikalier i bensin og olje med påfølgende oljeskift. Ingen aktive alarmer på diagnose avlesning. Om dette ikke fungerer skifter de lamdasensor. Bilen er en 2000 mod. bruktimportert i 2003 av meg fra Tyskland km:27k da. Nå 156k. alle tidligere målinger hos Branco (Subaru) og pkk viser 0.0% CO. Siste olje skift 2014 og 9000km siden. Skal poste rapport om resultat.
  4. NAF underkjent PKK, CO%M3=1.2 Har skiftet eksos bakre potte til uoriginal, kan dette være årsak? (For lite mottrykk?) Har kontrollmålt CO hos Mekonomen da med nytt luftfilter og kondensfjerner med lite bensin i tanken, samme resultat. Er det bare Subaru verksteder som kan skifte lambda sensor? Mekonomen har ikke diagnoseverktøy her anyways. Noen med erfaring om trøblete CO?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår