Hei
Jeg kjøpte en Citroen Picasso i vinter, dvs. for 7 måneder siden. Da jeg kjøpte den, sa selgeren hos et kjent bilfirma i Norge at de skulle stå for servicen før overtakelsen, og at dette skyldtes noen regler knyttet til bilens kilometerstand. Han opplyste om at bla. bremseskiver og bremseklosser måtte skiftes før jeg kunne hente bilen.
I sommer fikk jeg innkalling til EU-kontroll. Stor var derfor overraskelsen da jeg igjen fikk beskjed om at skiver og klosser måtte skiftes! Da jeg etter servicen leste utskriften av servicerapporten, så jeg at dette kjente bilfirmaet bare hadde skiftet ut klosser og skiver bak på bilen før de solgte den til meg, og at sommerens EU-kontroll innebar skifting av klosser og skiver foran på bilen.
Mitt spørsmål er om bilfirmaet her kan ha forsøkt å spare penger på egne utgifter ved salget i vinter. Virker det sannsynlig at det ikke var skadelig rust på skiver og klosser foran på bilen også ved salgstidspunktet i vinter? Det vil si at bilfirmaet burde ha skiftet skiver og klosser både foran og bak for sin regning før jeg overtok bilen? Nå har jeg fått en ekstrakostnad på nesten 6000 kroner ifm. sommerens EU-kontroll. Hva mener dere? Jeg vurderer å klage på denne kundebehandlingen.
Hilsen
Hestejente