Gå til innhold

Crowbar

Bruker
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Crowbar vant dagen sist Juni 21 2016

Crowbar hadde mest likt innhold!

Crowbar's Achievements

  1. Samme som min, ref tråd under. Har fått vage tips om at det kan være katalysator eller noe i eksosen som er tett, men katalysatoren koster jo 6000 ny om en ikke skal hobbysveise en fra Biltema, så er usikker på om jeg vil begynne å røske ut alt under. Merker du det bare når den er varm forresten, eller også når den nettopp er startet?
  2. Heisann. Da jeg tok av skivene for å fikse rust på caliperne klarte jeg så klart å legge begge skivene fra meg på samme sted (planen var å lakke den innerste delen som ikke er i kontakt med klossene), og nå husker jeg jaggumeg ikke hvilken som hørte til hvor.. Glemte rett og slett å merke de. Er det verdenskrise om jeg setter skivene på feil sted? De er relativt nye (byttet i fjor høst), og kjørt lite med bilen. Gjelder forresten skivene bak.
  3. Heisann. Lagde konto her for å diskutere litt mekking på amatørnivå, men så ble visst første posten min et sånt typisk "pliis trenger hjelp"-innlegg. Litt info Kjøpte nylig en 1999 Nissan Primera (P11) 1,6L Bensin. 135.000 kilometer En eier tidligere (syklist som bare brukte bilen i ferier og helger, god servicehistorikk). Skiftet caliper bak før jeg kjøpte den, andre caliper bak røk ei uke etterpå. Også skiftet. Problem (især) ved varm motor fusker/lugger bilen ved moderat til hardt gasspådrag. Det er spesielt merkbart i 1500-2500 RPM, da er det akkurat som om bilen bytter veldig hurtig mellom å ha 10 hester og 100 hester. Det er ikke som om den rister og harker skikkelig, men mer at det virker som om den kveles. Litt som når man slipper clutchen uten å gasse på. Om turtallet blir over 3000 (Har bare prøvd et par ganger) merkes det ikke så mye. Ved rolig kjøring opp til 1500 rpm er det ikke noe problem, motoren maler som en katt på tomgang, ingen ulyder i motor eller farget eksos. Ting jeg nylig har gjort Skiftet olje for 250 km siden (Castrol) Skiftet drivstoffilter i dag (ingen forbedring av problemet) Skiftet caliper og byttet bremsevæske (i går) Mens jeg drev og mekket på bremsene, kom jeg til skade for å helle litt bremsevæske utenfor tanken. Jeg prøvde å skylle så godt jeg kunne med elektronikkrens, især i den kontakten på bremsevæsketanken som ble helt vætet. Ingen forbedring av problemet. Noen som vet hva det kan være? Har tenkt å finne meg et diagnoseverktøy for å se om det kan identifisere problemet, men har ikke kommet så langt. Takk på forhånd! PS: Vil helst fikse problemet selv (altså ikke verksted), da jeg er student og bilen ble kjøpt inn delvis for å lære litt selvmekk.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår