Gå til innhold

ray89motorsport

Bruker
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

ray89motorsport vant dagen sist August 23 2015

ray89motorsport hadde mest likt innhold!

ray89motorsport's Achievements

  1. Litt oppdatering bilen går fint og bar. Driver og montere en del målere, lambda, olje temp og trykk, turbotrykk, shiftlight. Har også byttet mastersylinder til clutchen, så har jeg begynte og samle deler til neste trimming så en spesial bygget garrett gt3071r er bestilt fra racetech usa, og en ny bensin trykk regulator.
  2. Hei har skjedd en del siste tiden, må virkelig si jeg er fornøyd med effekten oppgraderingene har gitt,sid display viser 370nm v5200omd så har vertfall i overkant av 300 ærlig hester nå, går hvertfall noe fryktelig nå, og enda ikke helt ferdig mappet, må endres litt nå når lmm blir satt til trykksiden, har vertfall fått sveist siste trykkrør med holder til map/temp sensor og uttak til dumpventilen, ble veldig bra noe dritt å sveise disse overflate behandlede rørene men nå er det gjort, venter bare på noen silikon overganger til lmm fra 2,5" (63mm)-3.1" (90mm) da er alt klart til siste mapping. Dama har maskert og lakkerte den nederste delen av kanalen og bakfanger så nå er den sølvfarget helt ned bilen ble mye mer helhetlig.
  3. Oppdatering ja bilen er nesten komplett igjen, må si at motoren begynner å bli veldig bra, Også fikk jeg en liten pakke fra cina, med en elektronisk selonoid driver, som jeg skal bruke til å lage en boost controller, så jeg kan øke ladetrykket inne i bilen med en vribryter, blir helt trinnløst, venter bare på en selonoid veventil, Så fikk jeg enda en kul dings fra cina, en intercooler temp måler, så jeg kan se hvor kall luften er etter intercooleren Så fikk jeg også det råeste av alt et nytt innsugsrør til turboen, det er laget av rustfritt stål tigsveist og polert, meget bra laget selv for meg som er tigsveiser
  4. Har i dag fått mappet litt i motorstyringen (tronic.7) så jeg kan kjøre 770cc dyser, holder hvertfall 370hk på bensin.jeg satt nå ladetrykket til maks 1,045bar til innkjøring, blir å øke etter +/- 20mil. Så nye turboen kanskje holder litt lengere. Er en ombygd td04 20t bilet i huet og ræva. Så fikk jeg nye (dyre) stål omspunnende slanger med banjo koblinger til vann og olje på turboen. det var alt for noo.
  5. Ja har fått kappet opp støt fangeren for og gi mer kald luft til intercooleren. Har fått på litt klistremerker griffin og saab merker og qwt sponsor merker. Fikk og så bygget rør gate til intercooleren fra turbo og fra intercooler til spjeldhuset Det
  6. Har vært ute og skrudd litt mer, skjærte ut av fangeren for og få mer plass for intercooleren og lagde nye fester til den plasseringen er veldig bra
  7. Hei da har det kommet litt mer deler, jeg kommer ikke til og skrive så mye, grunnet lite interese for slike prosjekter, bruker heller dette som en worklog, Fikk lagt på litt carbon mellom dørene Ssotet lykktene og lakkerte svart mellom dem ble veldig kult Ble veldig fornøyd Fikk og på fjerbenstag etter lakk Og ikke minst mine ny bremser er så heftig at blir helt våt i øynene
  8. Dette er en garrett intercooler 24cm høy, 550bred, 2.5", har bare godt og si om QWT.no veldig oppegående mennesker. Bestillte mandag og fikk påkken onsdag morgen
  9. Måtte prøve intercooleren på bilen må si jeg gjorde en god måle jobb hvertfall
  10. Da har jeg fått mer deler i posten bildene får tale for seg spennende dette ja har også fått den nye hjernen i posten pakken var det en fin viggen steg 1 ecu og så var det di store pakene grom potte som kom. Fikk også intercooler type diger og mye fine trykk rør kom dama måtte også sjekke ut størrelsen
  11. I dag var det fangst i postkassen turboen kom jeg bestilte den for en liten uke siden, fra Tyskland ikke galt og for 900kr er latterlig, har også en hel haug med deler på vei inn. En ekstra hjerne, ny type stor intercooler, blå samco trykk slanger. High preformance blowoff, og en dtm ende potte.nye alu trykk rør, litt deler for å flytte lmm til trykksiden, fått fjernet en av lambda sondene, mye mer og ja vdo wideband måler og sensor
  12. Ja en liten updatering om det er noen som titt innom spørsmål og kommentarer settes pris på,om det er noe dere lurer på er det bare å spørre. Jeg går fortsatt å venter på turboen. Men har fått mappet om tronic 7. Etter å fått igang programmet på PCen, så nå har jeg viggen steage1 software,med litt egen mod software ecu info: 1.Viggen steage1 2.Brune/røde viggen dyser 3.kuttet ut en o2sensor,til fordel for wideband (Bredbånds lambda) 4.td04 20t turbo 5. Åpen sid, (saab info display) Kan vise feil coder/motor info å mye mer 6. Flytte lmm til trykksiden. Ecu'n Og lmm mod for den skal tåle trykk Og aske begere fikk litt tlc også
  13. Har begynt å rive litt i motoren Det blir litt allmen vask og lakk av diverse under panseret og Det tok ikke lang tid før jeg fant noe som ikke er helt riktige fant biter av turboen i spjeldhuset Ikke helt bra men er godt å vite at det er turboen som er gåen å ikke noe annet Dump pipa er aluminium og blir polert opp Mer blir skrudd av Turbo trykk styring I Da var det veivhus ventilasjon bytte på gang Og den ny oppgraderings veivhus Litt av hvert som skal pusses å lakerest Motoren etter en time nå blir det litt tenking skal flytte lmm til trykksiden før spjeldhuset så jeg kan kjøre åpen dumpventil også
  14. hei jeg bestilte en spesial bygget td04 20t med billet hjul inn og ut med største eksoshuset på litt info Comp. wheel:47 /58 mm (TD04-20T/11 Blade GTX Billet Compressor Wheel) Turbine Wheel: 45.6 / 52 mm (TD04HL / 9 Blade Vipper Turbine Wheel)
  15. Noe av det første som ble gjort var å montere åpent filter får å få litt mer lyd og dump lyden. Monterte og så gule led i fangeren. Og dama malte bremse calipteran rød. Fikset også felgene hvite det gjorde mye, Grillen ble lakket svart og bak lykktene ble svart. Og ikke minst turboen havarerte Men ny oppgraderings turbo er på vei Pluss litt annet godt som ny stor intercooler dumpventil, samco slanger, div mmålere, dtm bakpotte. Oppgraderings veivhus ventilasjon. Bredbånds lambda. Turbo trykk måler. Obd2 tuner, viggen steg1 ecu 280hk/450nm.,å mye mer. Litt bilder motor riving
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår