Gå til innhold

JLmorten

Bruker
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

JLmorten's Achievements

  1. Fant en Link til en teknisk side i US.( amrikansk Bil) Hvor det står at jeg skal ha 42ounce R134a og 11ounce pag46 olje. Dvs rett over 300gram olje. Lokale bilverksted sier 11gram høres mere riktig ut. Så her er det en feil, hva er riktig, noen som vet ???
  2. Har en slik fjernkontroll til Tahoen min som ikke funker helt. Den har 3 knapper. Knapper for å låse eller låse opp er det null respons på. Mens denrøde knappen funker, holder jeg den inne går alarmen på bilen. Har byttet batteri, ingen forskjell. Har også prøvd reprogramere slik som det står i brukermanualen. Noen som vet hvor jeg får kjøpt ny slik, pris på ny osv. Må jeg få bilen programert opp mot den eller kan jeg bestille fra Nettet å gjøre det selv. F.eks kjøpe på Ebay. Er en Tahoe 02mod, 5.3LT
  3. Ja den er splittet. Å bra er jo det. Gjør det lettere. Men i grunnen kan det ikke være en krets. For når kjølemiddelet går inn i bilen, så blir først trykket redusert via en reduksjonsventil, da blir kjølemiddelet iskaldt, å poenget med radiatoren inne bak dashbordet. Det som er en Fordamper, er å ta varmen som er inne i bilen å varme opp kjølemiddelet slik at den går fra veske form til gassform. Så skulle dette fa gått videre til en til enhet hadde det ikke vært særlig mye efekt igjen å hente
  4. Nei det må man i vertfall ikke gjør, da går ting til H. Det er en Y-splitt på høytrykksrør rør som går inn i bilen, å en Y-splitt på rør som kommer ut fra bilen å inn på kompressor.. Skjøte du disse to rørene sammen vil følgende skje. kjølemiddel vil sirkulere i fra pumpa å ut til radiatoren (kondensatoren) . Kobles røra sammen vil kompressoren suge inn kjølemiddel uten begrensning. Kompressor hadde ikke overlevd særlig lenge.. Jeg kommer kun til å blokkere ut røra som går til AC uniten i bagasjerommet. Den under dashbordet blir i drift. Har snakket med et firma her som driver med slikt. Er røra i kobber blir de 'Hard loddet'. Å er de i alu, noe jeg trur. Blir de klemt flate å Tigg sveiset sammen... Får ta av røra å levera de inn, får de gjør resten av jobben..
  5. Har en Tahoe 02mod med 2 ac uniter. En fremme å en bak. Skal blokkere den bak. Ifbm lekasje, feil osv. Å må da kappe røra fremme vi motor rommet å selvsagt forsegle de. Tenkte enten å få til rørleggeren å få kobber hetter å lodde på, eller enda enklere. Klemme tuppen flat å så lodde igjen. Dette er en metode som blir brukt på ac anlegg til hus og næring. Så det burde funke på bil også, men er disse røra laget av Kobber? Ser ut som alu, men er vel bare bobber behandlet med noe?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår