Gå til innhold

kristianquattro

Bruker
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

kristianquattro's Achievements

  1. Hvis bremsebomben ser lik ut, men det er forskjellige bokstav i enden av delenummeret, har dette noe å si? For eksempel: 443612061H og 443612061B
  2. Hei, takk for raskt svar! Jeg fant den siden der ja, der jeg leste at de bl.a byttet pakningstype på slutten av 80-tallet. Jeg har vel C4 karosseriet som er type firkantet, før A6 looken kom. Rega i august 90 men går som en 91 mod tror jeg. Er ebay det enkleste å bestille fra? Lurer på hva forhandleren skal ha for en originaldel, hvis den finnes. Jeg skal teste ut dette, men ganske sikker på at det er sånn det føles. Har ikke testet akkurat det å stoppe også bremse i etterkant. Har hørt av noen at den kan være svinaktig dyr fra Albjerk / Møller Likte den siste siden godt :)
  3. Hei! Jeg er ny på forumet og søker assistanse til et bremseproblem på en Audi 100 Quattro Avant C4 1991 Etter mye om og men, etter å ha lest noen artikler og forhørt meg, tror vi et bremsebomben (akkumulatoren) er defekt. Problemet er at pedalen er hard og blir hard etterhvert, og blir hard etter noen pump. Det kommer også en lampe opp når jeg bremser og motoren går. Vi har også problemer med at det høyre fremhjulet bremser seg etterhvert som man kjører, verkstedet finner ikke noe feil med kalipperen. Muligens hjullageret? Hjulet triller motstandsfritt når bilen er kald. Vi tror at kalipperen henger seg på, så har evt tenkt å bytte rep. set og hone opp. Men kan dette også forårsakes av defekt bremsebombe? Føler at bremseforsterkningen ikke er tilstede både når motoren går og ikke går samt at pedalen har et område den ikke tar i hele tatt. Det er kun pedalens egen fjæring man kjenner et lite stykke, helt frem til det blir hardt og du må presse selv. Dette er når motoren går. Har noen vært borti dette og kan prøve å rettlede meg, og hvis akkumulatoren er defekt, hvor kan vi få tak på denne ny? Kan evt kjøpe brukt hos et huggeri men da er man vel like langt? Leste også at på 100/200-modellen fra 89 har de gått over fra klemskiver i metall til o - ring forsegling på hydraulikktilkoblingen. Finnes det uttalige bomber ute å går til forskjellige karosserier, årstall, forskjellig trykk osv osv? Håper noen har kunnskaper og erfaring :) -Kristian
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår