Gå til innhold

Pennypacker

Bruker
  • Innholdsteller

    17
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

386 profilvisninger

Pennypacker's Achievements

  1. Da må bilen eller toolen være på bærtur. For den har ei manuellkasse :-D
  2. Hei. Fikk problemer med golfen nå idag. Glødelampen blinker og melding om engine fault workshop i kjørecomputeren. 2009 modell golf plus motorkode CAYC Kjørte en diagnose med et tool fra biltema men den ga ikke mye klokt. Eneste som kom opp på motor var 1 feilkode men forklaringen står bare DtC definition not found og 00266E. Holder til i trondheim.
  3. Sliter med motoren på min Audi a4 B6 1.6 ALZ. Motoren nøkker litt når den blir varm, og det hender seg motoren kutter når jeg holder inn klutsjen. Har enn så lenge fått den igang igjen, enten ved å slippe klutsj når jeg ruller. Eller så tar det et par forsøk med å vri rundt nøkkelen(Starter ikke på første forsøk). Feilkoden jeg får er P0322 - Ignition/Distributor Engine Speed Input Circuit No Signal Er dette G28 sensoren og hvor er denne plassert på denne motormodellen. Dette er dessverre en motortype som man sjelden ser der hvor de lager DIY's ;)
  4. Hei. CCM'en driver å trekker strøm når bilen står stille. Noen som har erfaring med bytte av denne ? Hvordan er det med brukte moduler ? Forøvrig en Audi a4 b6 2001, 1.6 liter Sedan.
  5. Åpna boksen i går kveld og det var helt tørt nedi der. Åpna ikke selve modulen dog
  6. Får kontakt med adresse 46 ja og fra measuring blocks 08 fungerer alle dørkontakter. Screenshots av Measuring blocks følger: https://www.dropbox.com/s/5rfseaa2nxz3kp9/Screenshot%202014-11-23%2014.24.29.png?dl=0 001-003 https://www.dropbox.com/s/450p2hh6jacis46/Screenshot%202014-11-23%2014.19.24.png?dl=0 003 - 005 https://www.dropbox.com/s/us4vksmcb9zwa6r/Screenshot%202014-11-23%2014.19.46.png?dl=0 006 - 008 https://www.dropbox.com/s/e58je0oaublybbn/Screenshot%202014-11-23%2014.20.11.png?dl=0 009 - 011 https://www.dropbox.com/s/wdho3nraywdqd7o/Screenshot%202014-11-23%2014.20.30.png?dl=0 012 - 014 https://www.dropbox.com/s/1yfxc48uu3alopr/Screenshot%202014-11-23%2014.20.46.png?dl=0 015 - 017 Prøvde å åpne dørene å se at verdiene endret seg og det gjorde de
  7. Nå har jeg testa litt videre og merket meg at når jeg tar ut sikring 24 så kommer strømtrekket bort etter 30 sekunder og Nødlysbryteren slår seg av da. Når jeg trekker ut både 24 og 38 så kommer strømtrekket bort med en gang.
  8. Ingen feilkoder som ligger der etter at jeg har cleara og kjørt meg en tur for å reprodusert feilen. Et punkt som er verdt å nevne er at å ta ut kun sikringene vil ikke resette systemet, så når sikringene er inne igjen vil strømtrekket være tilbake uten at jeg har starta bilen. Det er først når jeg har tatt strømmen og latt strømmen være av 20-30 sekunder at alt fungerer som det skal.
  9. Ah, flott, tenkte jeg ikke på :) Fikk målt nå og lokalisert strømtrekket til sikringene på 24 og 38. Målte 0.7Amp før sikringene var ut, 0.02 etter. Det jeg fant litt underlig var at jeg når jeg trakk ut sikring nr 1, Air condition droppa den til 0.55, men det utgjorde ingen ting når 24 og 38 allerede var ute. 24 og 38 Er Central Comfort Electronics. Noen tips til neste steg på feilsøkingen ?
  10. Hei. Har et rart strømproblem med min Audi a4 2001 B6 1.6L. Batteriet tømmes når bilen står stille. Nødlysbryteren lyser hele tiden og knappene på nøkkelen fungerer sjelden. Det som er det rare er at når jeg kobler fra minuskabelen fra batteriet og kobler det til igjen etter et minutts tid fungerer alt som det skal. Nødlysbryter slår seg av rundt 30 sekunder etter at døren er låst, knappene på nøkkelen fungerer hver eneste gang. Batteriet holder spenningen. Men, når jeg starter bilen neste gang, skjer det samme igjen, nøkkelen fungerer knapt, nødlysbryteren lyser hele tiden, batteriet tømmes. Jeg er mildt sagt forvirret og siden feilen kommer bort når jeg kobler fra batteriet sliter jeg med å få feilsøkt ordentlig da jeg ikke kan starte bilen med multimeteret koblet i serie fra minuspol til minuskabel.
  11. Ingen koder etter at jeg fikk cleara de.
  12. Må vel bare krype til korset og få noen til å se på det. Om den er defekt skal det vel være mulig å lese det av med feilkoder eller ?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår